Gevoelig onderwerp: DRM verwijderen

Hallo,

Begrijp dat het onderwerp er gevoelig is en dat ik het risico loop dat dit topic gesloten wordt, maar probeer het toch maar even.

Als Mac user en iTunes gebruiker, koop ik mijn muziek netjes via iTunes Music Store. Ik stoor me echter alleen aan het feit dat ik niet gewoon een MP3 CD kan branden met al mij gekochte muziek voor in de auto.

Heb al gezocht in het forum, maar niet echt iets kunnen vinden. Wat ik kon vinden waren topics van jaren oud, maar geen oplossing tot dusver. Misschien niet goed gezocht? Weet het niet.

Weet iemand hoe ik dit wel kan doen en/of gewoon de DRM van de bestanden af kan halen?

Je kan een cd'tje branden en terug rippen. Verder is er geen oplossing.

edit: (en oa daarom koop ik geen DRM-troep)

Je kunt gewoon een CD bakken en opnieuw importeren. Volgens mij geeft Apple dat zelfs zelf aan.

Zo zeg... snelle reacties! :-) Dank je.

Ga dat maar eens proberen dan. Wil het gewoon legaal doen en daarom dat ik het wel koop! :slight_smile:

Ik doe ook wel legaal voor de cd's die ik echt de moeite vind (en om de artiesten te supporten). Maar wil geen beperkingen. Een mooi hoesje blijft voor altijd, net als de cd met de print. De Apple-koppelverkoop van 'speelt alleen op een iPod' is nog iets waar ik mij mateloos aan erger. Een echte cd is ook veel meer waard (ook qua emotionele waarde) dan losse, niets betekende aac's of mp3 tjes die net dezelfde zijn als de illegale, alleen kan je er MINDER mee doen. Tjah, vind ik zn geld niet waard.

Maar laat dat de luister-pret niet bederven :slight_smile:

[quote:ee2d742b79="PietjePuk"]Ik doe ook wel legaal voor de cd's die ik echt de moeite vind (en om de artiesten te supporten). Maar wil geen beperkingen. Een mooi hoesje blijft voor altijd, net als de cd met de print. De Apple-koppelverkoop van 'speelt alleen op een iPod' is nog iets waar ik mij mateloos aan erger. Een echte cd is ook veel meer waard (ook qua emotionele waarde) dan losse, niets betekende aac's of mp3 tjes die net dezelfde zijn als de illegale, alleen kan je er MINDER mee doen. Tjah, vind ik zn geld niet waard.

Maar laat dat de luister-pret niet bederven :)[/quote:ee2d742b79]

Moet je wel gelijk geven in je verhaal. Een bestand zegt in principe helemaal niets en je hebt ook nog een beperking ook. :slight_smile:

Erger me ook aan het feit dat de muziek alleen op de iPod te spelen is en dat je in mijn geval niet even zo een mp3 cd kunt branden. Vind het echt heel irritant. Betaal er tenslotte gewoon voor en moet er dan in mijn ogen wel mee kunnen doen wat ik wil.

Mijn luisterpret wordt hier overigens niet door bederft hoor. :slight_smile:

[quote:27d62136c7="PietjePuk"]Een mooi hoesje blijft voor altijd[/quote:27d62136c7]

Laat ik die nu net weggooien :oops: !

[quote:a1c5e14f1f="PietjePuk"]Je kan een cd'tje branden en terug rippen.[/quote:a1c5e14f1f] Gebruik wel een rewritable cd... anders is het een beetje zonde. :wink:

[quote:f878476c7e="PietjePuk"] (,,,,,,,) De Apple-koppelverkoop van 'speelt alleen op een iPod' is nog iets waar ik mij mateloos aan erger. (..........) [/quote:f878476c7e]

Leuk dat op dit forum ook eens van een ander te lezen dan van mezelf.
8)

Las ergens dat Apple binnenkort FairPlay in licentie gaat geven aan anderen.

Ja klopt, op tweakers staat [url=http://tweakers.net/nieuws/45965/Apple-zou-FairPlay-nog-deze-week-in-licentie-geven.html]dit volgende artikel[/url]. Het zijn nog wel geruchten.

Ik was wel een beetje verbaasd dat het op de mac community sites nog niet staat. Ook al zijn het nog geruchten. Het ziet er hoopvol uit.

[quote:b9e7b0143e="Zakske"][quote:b9e7b0143e="PietjePuk"]Je kan een cd'tje branden en terug rippen.[/quote:b9e7b0143e] Gebruik wel een rewritable cd... anders is het een beetje zonde. :wink:[/quote:b9e7b0143e] De omweg via cd is niet meer nodig: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31238

[quote:8a9e29ba23="Mac Daddy"]Het ziet er hoopvol uit.[/quote:8a9e29ba23] En waarom precies? Zodat nog meer aanbieders DRM-beveiligd materiaal kunnen verspreiden?

[quote:5591d6c7c4="Esquare"]De omweg via cd is niet meer nodig: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31238[/quote:5591d6c7c4] [quote:5591d6c7c4][b:5591d6c7c4]Using DRM Dumpster is easy:[/b:5591d6c7c4]

Launch DRM Dumpster
Select the format that you want to import from the popup list
Select the play list that you want to import from the popup list
If you are using a non-English iTunes enter your language equivalent for the word Protected (for example in French use protégé and in German use Geschützt)
Click the Dump DRM button
[u:5591d6c7c4]Insert a CD-RW[/u:5591d6c7c4][/quote:5591d6c7c4]

Ikke nie snappe… :roll:

Het is dus precies dezelfde "omweg", maar dan geautomatiseerd.

[quote:1e00f7cebd="Esquare"][quote:1e00f7cebd="Mac Daddy"]Het ziet er hoopvol uit.[/quote:1e00f7cebd] En waarom precies? Zodat nog meer aanbieders DRM-beveiligd materiaal kunnen verspreiden?[/quote:1e00f7cebd]

Ja. Het zou beter zijn als de DRM helemaal wegging, maar door deze manier zal het gebruik van een iPod en/of iTunes wel aantrekkelijker worden.

Ik maak geen gebruik van de iTunes Store, omdat ik het toch bij ouderwetse LP’s, CD’s en DVD’s houdt.
MP3’s download ik wel via de weg die eigenlijk niet mag, maar wanneer de muziek mij aanstaat koop ik er zeker een CD van.

[quote:83f8254957="unSOUND"]Het is dus precies dezelfde "omweg", maar dan geautomatiseerd.[/quote:83f8254957] Kan het niet ook met een diskimage dan? Een echte fysieke schijf is net te veel.

[quote:5d3ba20549="Zakske"]Ikke nie snappe... :roll:[/quote:5d3ba20549] Ah, oeps. Ik was even te vroeg gestopt met lezen. :kleenex: Deze moet je hebben: http://seidai.50webs.com/Seidai%20Software.html

Daar is dan in plaats van een cd wel weer iMovie voor nodig.

[quote:25633e1546]It takes 2 min. 42 seconds to convert a 4 min. song to AAC on a MacBook Pro 2.16Ghz[/quote:25633e1546] En zeeën van tijd... :wink:

[quote:3b9949f3e0="PietjePuk"]Ik doe ook wel legaal voor de cd's die ik echt de moeite vind ([b:3b9949f3e0]en om de artiesten te supporten[/b:3b9949f3e0]).[/quote:3b9949f3e0]Erg nobel gedacht, maar van de platenverkoop zien de artiesten doorgaans verdomd weinig terug. Waarom zou een kaartje voor de laatste Madonnashow maar liefst 200 (tweehonderd, ja!) euro hebben gekost? Als Madonna van elke verkochte CD een euro had gevangen was dat niet nodig geweest. Wil je artiesten supporten, koop dan van direct van henzelf via hun eigen webstek en bezoek hun optredens.