gevulde desktop

Als je desktop behoorlijk vol staat met icoontjes van programma's en mappen, vreet dit dan aan je werkgeheugen? :?

Goeie vraag.

Nooit wat van gemerkt. Dus ik denk het niet?

nee het vreet niet het geheugen op! het bureau is in feite niets meer dan een open map

Alleen het weergeven van de icoontjes kan een zoveelhonderdste deel van een seconde meer kosten? Niet zo'n probleem, lijkt mij. Of je hebt echt een langzame reutelmachine...

Geen idee hoe het nu is... In een ver verleden waren er wel eens wat problemen met de finder die veel open had staan. Als je per ongeluk een grote map met heel veel mapjes er in opende dan keeg je wel eens een melding dat er niet voldoende gehugen was om alle mappen te openen. Met de huidige stand van zaken (geen 8Mb, maar 1,5 Gb geheugen, geen 25MHz, maar 2 GHz) is het denk ik inderdaad geen punt van zorg meer.

hey,

Uiteraard kost het geheugen, sorry guys.
De finder is ook een applicatie, die je dus vol zet.
Daarbij komt hoe voller je desktop, hoe voller je desktop db en dat kan problemen veroorzaken.
Finder is nog steeds niet geheel cocoa.

greetzz

Je buroblad lekker schoon houden is zeker geen fout ding.... Goed opruimen komt je snelheid zeker ten goede.

Ik heb me eens laten vertellen door een Mac-kenner dat als je desktop goed vol staat de Mac meer tijd nodig heeft om op te starten of om het bureaublad op te bouwen. In het ergste geval zou dat kunnen leiden tot een strooptrage Mac. Weet niet of het echt waar is want mijn desktop staat nooit vol.

Is het niet zo dat quartz extreme de opbouw van het grafische van de finder voor zijn rekening neemt, en bijgevolg ligt het dus aan je videogeheugen waar het op zou schelen. (zo doen ze toch ook de fraaie kubusovergangen)

En ik denk niet da je snel hoeft te panikeren over een te volle .db file, je hebt soms toch mappen met honderden dingen in en deze hebben ook een .db file in zich.

klopt je hoeft niet te panikeren over een volle db file, behalve als het de finder betreft.

@Geedee, klopt als een bus.

greetzz

De desktop is gewoon een mapje waarvan je de inhoud altijd ziet. Zitten daar 3000 items in, dan moet je computer die allemaal op het scherm gaan tekenen zodra je hem opstart. Als je ook nog eens de instelling "toon info" aan hebt staan, dan moet ie ook nog eens bij alles op je desktop de icoontjes gaan laten zien en de grootte etc etc.

Je computer wordt er dus wel trager van, en het kost ook meer geheugen maar dat is verwaarloosbaar. Een paar MB op een totaal van 256 MB of meer… ach wat.

Tot slot een tip van een wijze oude man:

• “De desktop is, net zoals de mailbox, [u:cee5f55b00]geen archief[/u:cee5f55b00] waar je maar van alles laat staan wat je eigenlijk niet weg wil gooien.”

[quote:f57c387531="colpolyp"] - "De desktop is, net zoals de mailbox, [u:f57c387531]geen archief[/u:f57c387531] waar je maar van alles laat staan wat je eigenlijk niet weg wil gooien."[/quote:f57c387531]

hier ben ik het helemaal mee eens :stuck_out_tongue:
hele wijze raad

greetzz

ik hou van een schoon bureaublad! ik heb net maar even een nieuwe plaatje en alles opgeruimd....... gelukkig heb ik een 'werkmap' en een 'zooi' map :p