Gewone MacBook of MacBook Pro?

Hoi

Ik had een tijd geleden al een keer een topic gestart, alleen kan em zo niet vinden. Dus sorry voor de 2e topic. :wink:

Iniedergeval, ik wil dus een MacBook(Pro) gaan kopen alleen kan ik voor mijzelf niet de beslissing maken.
Waar ga ik de MacBook(Pro) voor gebruiken:

*Internetten.
*MSN.
*Fotobewerking.
*Muziek luisteren, misschien een klein beetje bewerken.
*Office applicaties.
*PHP Codes maken in Dreamweaver.
*Mailen.
*En nog wat lichte applicaties.

Nu is mijn vraag: Is een MacBook hier goed genoeg voor als je er 2 gig ram in doet. Ik wil namelijk aardig wat dingen te gelijk doen. En wil mijn MacBook dan ook aansluiten op een extern scherm.
Met de MacBook die ik ga kopen wil ik toch wel een paar jaar vooruit, omdat ik er toch nu al 8 maanden voor aan het sparen ben. Ik ben tenslotte ook maar vakkenvuller.:stuck_out_tongue:

En past een 13.3’’ notebook in een 15.4’’ notebooktas die ik al heb? Of gaat ie dan als een gek rond slingeren. Ik koop er wel zo’n secondskin bij.

Alvast bedankt. :wink:

groetjes…

Macbook is meer dan goed genoeg voor de dingen die jij wilt doen op je laptop. Voor niks uit je lijst is een zware grafische kaart nodig... aangezien Photoshop ook grotendeels op RAM werkt en jij er 2gig in wilt steken. En als je toch al een Mac koopt, koop er dan ook in één keer een nieuwe tas bij.. die 50euro meer zal het verschil ook niet maken :)

Jep, onnodig om een pro te kopen! Sterker nog, geheugen bijkopen is eigenlijk niet eens nodig. Apples zijn juweeltjes dus gebruik dat geld voor een goede tas en een mooie second skin! Daar kun je nog wel heel wat jaartjes mee vooruit hoor..

Ik heb een tas gekocht in de Media Markt die eigenlijk voor 15,4" laptops bedoeld was. De plaats om de notebook in op te bergen zit echter achter een dik stuk stof en mijn MacBook past er precies in. De rand rond het scherm van de MacBook is absoluut niet gemillimeterd en dus is de MacBook compatibel met bijna alle 15"-tassen.

Als je een groter scherm wil de MacBook Pro anders de MacBook. De MacBook zal inderdaad prima voldoen voor dit soort dingen, maar ik vind hem persoonlijk te klein.

Ah ok. Ik heb namelijk een HP laptop tas maar die is prima. Net gekocht.. Als ie maar goed blijft zitten :)

Bedankt voor de reacties…

Ik ga zef ook voor de macbook. Schitterd ding!

Macbook pro heb je inderdaad nodig voor het grotere scherm, of als je hele zware bestanden gaat bewerken.(in photoshop een bestand van 500 MB of zo snap je)

De Macbook wordt vaak onderschat.

De enige nadelen die ik me kan bedenken om een Macbook te laten staan is de prijs. En voor het hardcore gamen.

[quote:1970a061e6="mr.x turbo"]

De Macbook wordt vaak onderschat.

De enige nadelen die ik me kan bedenken om een Macbook te laten staan is de prijs. En voor het hardcore gamen.[/quote:1970a061e6]

Met de prijs kan ik nog wel leven, maar inderdaad wat je zegt ze worden onderschat. En aan gamen doe ik niet veel, en als ik persee even wil gamen slinger ik m’n gewone pc wel aan…

COD 2 draait er anders nog redelijk goed op hoor :P

[quote:7871fce6b2="tommy666"]COD 2 draait er anders nog redelijk goed op hoor :P[/quote:7871fce6b2]

Haha, ik ben niet zo’n oorlogs game freak, doe mij maar een soort van GTA of racegames zoals Need For Speed Most Wanted :wink:

Bestaan die voor Mac dan? :P absoluut mijn genre niet. Maar de MacBook wordt inderdaad vaak onderschat,ik wou gewoon aangeven dat hij ook de wat nieuwere games nog redelijk soepel draait.

Ik speel aleen de Sims 2 :P werkt dat lekker op een MacBook? Ik heb trouwens vernomen dat de MacBook na de kleine graphics updte van afgelopen week moeite zou hebben met het weergeven van zware graphigs door een bug oid. Weet iemand hier iets mer over toevallig...

*Met lekker bedoel ik alles vol open, met een spel van bijna 3 jaar oud. en wat is de hoogste resolutie van se Sims 2 ivm. het aansluiten van een extern, ik noem maar wat, 20" scherm

Zoals gezegt ik ben geen echte gamer, ik doe liever aan een beetje photoshop/dreamweaver. En hij gaat voornamelijk ook voor school worden gebruikt. Maar alles wat in het bovenstaande lijstje staat word op school gedaan.:P

Als je geen gamer bent,kom je ZEKER met de MacBook toe,ik gebruik hem zelf namelijk ook op school en der zijn niet veel(eigenlijk zelfs geen enkele) windows laptops in onze klas die de MacBook kunnen bijhouden :P

[quote:1930373b5a="tommy666"]Als je geen gamer bent,kom je ZEKER met de MacBook toe,ik gebruik hem zelf namelijk ook op school en der zijn niet veel(eigenlijk zelfs geen enkele) windows laptops in onze klas die de MacBook kunnen bijhouden :P[/quote:1930373b5a] Ken dat gevoel. In klas zijn we ook veelal bezig met laptops en er zijn ook niet echt windows laptops die mijn Powerbook G4 kunnen bijhouden :p Binnenkort Macbook Pro (geen Macbook maar pro ivm WYSIWYG). Dat zal me iets gaan worden ivm de windozen :lol: :lol:

http://macwereld.nl/tweedehands/macbook_pro_154_inch_216_ghz_half_jaar_oud...

serieus goed!!! mail me maar…

[quote:ce5c9d0f4f="iWill_i_am"]http://macwereld.nl/tweedehands/macbook_pro_154_inch_216_ghz_half_jaar_oud...

serieus goed!!! mail me maar…[/quote:ce5c9d0f4f]

Ik zou wel willen kopen alleen ik kan pas in maart dan heb ik pas geld. :wink:

Hoe brengt de MacBook het eraf met het volledige CS-pakket (ik neem aan dat je op de nieuwste CS 3 draait?)?

[quote:ee3e25600f="Geedee"]Hoe brengt de MacBook het eraf met het volledige CS-pakket (ik neem aan dat je op de nieuwste CS 3 draait?)?[/quote:ee3e25600f]

CS3 schijnt wel goed te draaien op de macbook… :slight_smile: Maar ik vind CS2 persoonlijk fijner, ik heb zelf nog geen macbook maar heb CS3 al wel op me pc gehad…

@ Robin ff je mail checken...