Gezocht Apple-minded hostbedrijfje voor klein bedrijf

Ik werk bij een klein bureau dat mensen begeleid op zoek naar nieuw werk. Er staan bij ons een stuk of 4 Macs en een paar op een andere vestiging, er is een interne server, een website en een aantal emailadressen. We hebben steeds gezeur met providers en servicebedrijfjes die niet goed werken en niet voldoende begrip hebben van Apple Macs. Het blijft rommelen met mensen die alleen kennis van Windows hebben.

Zowel met probleempjes met het netwerk (af en toe) als met email (problemen met te strenge spamfilters, onnodige blacklisting waardoor ook nu al twee dagen helemaal geen mail verzonden kan worden). KPN heeft vorig jaar bij het hele MKB de servers uitgezet, omdat die ervan af willen zijn. Wie weet een klein maar deskundig bedrijf - liefst regio IJmond (of tussen Alkmaar en Haarlem) dat tegen redelijke prijs hosting van domeinnamen, website, email, kan overnemen en bij problemen goed bereikbaar is. Liefst ook begrip van (invoeren) van VoIP telefoon. Het gaat niet geweldig in onze branche, dus een redelijke prijs is ook belangrijk.

TransIP? Werkt prima. Neem een VPS en je bent zelf in control.

Het zijn wel een stuk of tien domeinnamen. Het gaat niet alleen om hosten, maar ook service bij problemen met bijvoorbeeld internet. Probleem is dat we hier in het bedrijfje ook niemand hebben die technisch is en we bij problemen met interne server en emailinstellingen iemand nodig hebben om mailinstellingen op de Macs ook aan te passen. Als er problemen zijn. Ik kan zelf de simpele dingen wel, maar verder niet,

Ik begrijp je probleem niet zo goed. Webhosting probleem? of wat? Ik heb een prima hosting bedrijf voor een appel en een ei. Onbeperkt dataverkeer , ik genereer meer dan meer dan 50 gig p/m en onbeperkte schijfruimte voor 6 tientjes per jaar.Maar ik zal je wel verkeerd begrijpen… Barstensvol server software ondersteuning aan de server kant.

Domeinregistratie kost 10 euro per domein per jaar

Misschien een stomme gedachte maar waarom mailen jullie nog naar elkaar wanneer er diensten als Slack bestaan. Geen gezeur met mailservers die online moeten zijn, spam, bijlage, opslag …en vooral instellingen zoals POP, IMAP en weet ik veel wat voor termen waar normale mensen geen verstand van hebben laat staan dat ze een mailaccount kunnen toevoegen aan hun mail app.

Het is een soort Messenger speciaal voor bedrijven en ideaal voor teams/collega’s om onderling met elkaar te communiceren. Het ziet er uit als WhatsApp of de Berichten app maar is duizend keer professioneler ingericht omdat je er zo’n beetje elke professionele dienst aan kunt koppelen.

https://youtu.be/9RJZMSsH7-g

Je hoeft Email natuurlijk niet meteen helemaal de deur uit te doen maar Email hoort niet aan de basis van communicatie te liggen in 2017 wanneer er diensten als Slack bestaan. Ga gewoon met de tijd mee en stop met dat forwarden en BCC’en van collega’s. Dat zorgt alleen maar voor meer onduidelijkheid.

En wat betreft het hosting gedeelte. Je kunt zeker bij TransIP iets kopen maar persoonlijk vind ik het een dure bezigheid voor het geen dat je krijgt. Zeker wanneer je Slack zou gebruiken en mail minder prioriteit krijgt. ← lees minder niet helemaal geen.

VPS gedoe moet je van wegblijven wanneer je er zelf geen verstand van hebt. Koop geen VPS wanneer je zelf geen idee hebt hoe je servers moet inrichten en allemaal dat soort dingen. Dat zijn IT bezigheden die meteen van minuut 1 beginnen te stinken wanneer je dit nog nooit gedaan hebt. Doe je zelf een plezier en blijft daar weg als dat niet jouw ding is.

Voor een website en mail-diensten kun je gewoon zo’n beetje elke serieuze hoster nemen, daar heb je echt geen speciale of Apple ‘minded’ hoster voor nodig. Het enige dat Apple ‘minded’ zal toevoegen is een prijsverhoging. Zo’n beetje elke webhoster waar je jaarlijks 60 - 80,- per jaar moet betalen voor een website online te houden kan gewoon zonder problemen je website en maildiensten in de lucht houden. Dat is allemaal geen hogere wiskunde voor deze jongens.

Maak het je collega’s en vooral jezelf makkelijker door diensten van deze tijd te gebruiken.

In welke contreien zit je?

Maar dan zoek je dus niet een hosting bedrijf dat met Macs om kan gaan, maar eerder een IT bedrijf. Iemand die je computers en interne netwerk kan beheren. Want mail instellingen op een computer (mac of niet) hoort bij een IT beheerder. Hosting bedrijven leveren je een domeinnaam, serverruimte en alles wat daarbij hoort. Zij geven je wel info zoals de mail servers die je moet instellen, maar daarbij houdt het op. Is ook niet hun taak.

We hebben absoluut email nodig. Daarmee communiceren we met instellingen en bedrijven, individuele cliënten etc. Die gebruiken geen messengers.
Er zijn regelmatig problemen met versturen van email. Niet alleen bij ons maar ook bij andere bedrijven. Elke verzonden email naar Yahoo, Hotmail of Gmail adressen wordt dan ineens als spam beschouwd en komt niet aan of pas na een groot aantal uren. Het schijnt dat spamfilters dan te scherp staan afgesteld, waardoor je als bedrijf dan ineens op een blacklist komt te staan. Een jaar geleden had het halve Nederlandse MKB daar last van, doordat de KPN het technisch niet aankon. Absurd natuurlijk.

Als zoiets - onnodige blacklisting - voorkomt moet dat opgelost worden met opnieuw instellen of resetten van de mailservers bij de mailhostprovider, begrijp ik. Hoe dat werkt weet ik niet. Daarnaast hebben we dus af en toe iemand nodig die kan helpen bij problemen met de interne server. Verbindingen tussen Mac en printers die ineens niet goed werken of bij de ene Mac wel en de andere niet. Dat soort dingen. Niet giga ingewikkeld, maar wel als je er geen verstand van hebt. Het is maar een klein bedrijfje, maar als ineens alles plat ligt is dat een groot probleem!

Ik begrijp echt niet wat er voor moeilijks aan is. 1x alle mail instellingen maken bij een goede hoster, klaar. Kan ik nog wel voor je doen. Ik heb bij mijn provider nog geen downtime meegemaakt. Het werkt gewoon 24/7

Ik mag hier geen reclame maken. Als je wilt weten wie mijn hoster is stuur me een PB. Ik heb er verder geen belang bij.

Het heeft te maken met software die regelmatig te kritisch is op spam en dan fouten maakt met beoordelen. Het lijkt mij ook niet zo’n punt, maar uit het feit dat de KPN zelf geen andere oplossing meer wist, dan alle bedrijven in MKB die de inkomende mail niet via KPN hebben maar via een eigen domeinnaam/hoster (en dat zijn de meeste bedrijven natuurlijk!) op zwart te zetten, zegt natuurlijk wel wat. Ze hadden er geen zin meer in en draaiden alle uitgaande mailservers voor al die bedrijven in 1 x uit. Dat heeft ze veel klanten gekost.

Problemen met het interne netwerk, lokale (op de computer zelf) mailinstellingen, problemen met printers die niet werken zijn allemaal werk voor een IT bedrijf.
Spamfilters is inderdaad een dingetje dat met hosting te maken heeft, maar ook met de eindgebruiker. Het zou ook kunnen dat er toch spam verstuurd wordt. Ik heb wel eens een klant aan de lijn gehad die door blacklists niet meer goed mail kon versturen. Ons advies (Xs4all, dus een internet provider) was altijd om een virusscanner of malwarescanner te draaien. Maar ook dat soort taken zou een IT bedrijf voor je kunnen doen.

Als je een interner provider zoekt met de meeste Apple kennis, dan raad ik toch Xs4all aan. Maar ik blijf erbij dat een goed IT-bedrijf je verder zal helpen. Die kunnen je ook zomaar adviseren om van internet provider te wisselen.

Bij het laatste reclamebureau hadden wij ook een lokaal IT-bedrijf. Die leverden ons zowel Mac’s als PC’s. We werkten allemaal vrolijk op 1 server. Contract met een virusscanner en ik heb ze vaak genoeg gebeld als ik iets niet zelf snel kon oplossen.

Raar verhaal, sorry. Ik heb ook nog naast mijn eigen meerdere domeinen nog een 3 tal mailadressen bij de KPN waar ik om voor de hand liggende redenen niet van af wil ivm historie. Zelfs bij de KPN werkt het goed, wat je er ook verder van vind. Spam op computer niveau moet je zelf instellen of bijstellen. Ik snap nog steeds niks van je verhaal.

Bericht verwijderd. Reclame maken mag niet op OMT. (maar ik ben niet de meest slechte, er zijn andere manieren van communicatie binnen OMT)

Kan een raar verhaal zijn. Het heeft vorig jaar november ook het landelijk nieuws gehaald omdat honderden bedrijven, zo niet duizenden, geen mail meer konden versturen. Maar goed, dit is dus iets dat je nu onder moet brengen bij hostingbedrijf. Terwijl normaal gesproken de uitgaande mail altijd via de internetprovider gaat. Maar KPN is daar dus mee gestopt voor deze grote doelgroep met eigen domeinnamen.
er wordt hier absoluut geen spam verstuurd. Allen informatiemails, offertes, contracten en dat soort dingen en ook niet eens in grote aantallen.

Onzin

Als je niet wil luisteren geef ik het op

Het heeft geen enkele malle fuck met macs of windows computers te maken. Zoek een betrouwbare provider of die linux of macos of mickey soft draait