Gezocht: Ethernet over USB adapter

Hallo,

Weet iemand of er een USB device is met een ethernet aansluiting met drivers voor OSX?

Ze zijn er wel voor Windows, maar ik kon nog niets vinden voor OSX.
Ik wil graag een tweede ethernet poort op m’n Mini maken zodat ie als een router kan fungeren.

Bij voorbaat dank!

Groet,

Balderik

Waarom geen losse router? Is goedkoper dan een ethernet-stick lijkt mij. En USB poorten zijn ook niet ruim aanwezig op de mini.

Die zijn er wel maar past hellaas niet op de MAC

Thomson SpeedTouch 100 USB fast ethernet adapter

gewoon een switch aan je mini hangen, je hebt niet per see 2 interfaces nodig om als router te functioneren.

Je kan namelijk in MacOS een tweede interface aanmaken die gebruik maakt van dezelfde ethernet poort. dan een switch eraan en dan de clients goed instellen.

als je breedband hebt kan je gewoon een router achter het modem hangen.

[quote:930034a2cb="HS-L"]Je kan namelijk in MacOS een tweede interface aanmaken die gebruik maakt van dezelfde ethernet poort. dan een switch eraan en dan de clients goed instellen.[/quote:930034a2cb] Leuke tip! Hoe doe je dat?

[quote:ae1875ca7e="van-helden"]als je breedband hebt kan je gewoon een router achter het modem hangen.[/quote:ae1875ca7e] Dat wil hij juist niet! hij wil zijn macmini als router gebruiken.

[quote:ae1875ca7e=“macpro”][quote:ae1875ca7e=“HS-L”]Je kan namelijk in MacOS een tweede interface aanmaken die gebruik maakt van dezelfde ethernet poort. dan een switch eraan en dan de clients goed instellen.[/quote:ae1875ca7e]
Leuke tip!
Hoe doe je dat?[/quote:ae1875ca7e]

system pref’s -> network -> show: network port configurations -> Built-in-ethernet -> duplicate
via show en dan de netwerk interface die je net aangemaakt hebt helemaal aanpassen :slight_smile:

HS-L

Bedankt voor de tip!

Ik zal het komend weekend uitproberen met OSX 10.3 Server.
Ben zeer benieuwd naar de performance als router/firewall/webserver

Groet,

Balderik