gezocht: express usb hack

ik zit nog aan draadjes vast met mijn macbook. ethernetkabel voor internet stereo-miniplug voor muziek op de stereo usbkabel voor de externe hd.

Nu zoek ik een mogelijkheid om die drie kabels kwijt te raken, dat kan dus niet met de airport express en ook niet met de nieuwe extreme. Laatstegenoemde heeft geen stereominiplug, dus das sowieso geen optie en bovendien, wat moet ik met 1 laptop en de functionaliteit om er 50 op een netwerk te kunnen zetten.
De express heeft een usb-poort. Het lijkt mij een simpele hack, maar is die er al?

Nee, is niet mogelijk en er zijn ook geen hacks voor. (omdat het gewoon niet kan).

Had de nieuwe Apple Airport Extreme niet een usb uitgang? En kan deze niet streamen naar stereo (of zijn daar geen andere oplossingen voor?) dan zou je namelijk over kunnen gaan op draadloos internet, volgens de N standaard. Knal je je externe HD aan de extreme= -2 kabels en als je dan nog muziek kan streamen ben je ook van de derde kabel af? Ben geen expert op dit gebied, zijn er meer (bevestigende) suggesties?

Je kunt het ook proberen met de Firewire-spiet natuurlijk. Die vangt "meer" op! :innocent:

zowel de AirPort Express als de AirPort Extreme hebben allebij toch een USB port?

Bij de (verouderde) Express dient die alleen om een printer op aan te sluiten om zo draadloos over het netwerk te kunnen printen. Bij de nieuwe Extreme kan je er een harde schijf aan hangen.

Je kan die dingen toch ook allebei tegelijk in je netwerk hebben? Oftewel; internet en de hardeschijf op de nieuw Extreme en de Express puur als draadloze client voor het streamen van muziek. Moet mogelijk zijn. Alleen vraag ik me af wat het doet met de snelheid bij het overzetten van data naar de hardeschijf...

[quote:27d0b45b52="Nikita"]Je kan die dingen toch ook allebei tegelijk in je netwerk hebben? Oftewel; internet en de hardeschijf op de nieuw Extreme en de Express puur als draadloze client voor het streamen van muziek. Moet mogelijk zijn. Alleen vraag ik me af wat het doet met de snelheid bij het overzetten van data naar de hardeschijf...[/quote:27d0b45b52] O, daar had ik nog niet aan gedacht, laat ik maar meteen in mijn porsche stappen om naar de winkel te rijden en het allebei te kopen...

Maar hoezo is het verder zo zeker dat het niet mogelijk is. De express heeft een usb poort en daar kan informatie doorheen, toch?

Bij een printer is er (bijna) 1 richtingsverkeer, bij een disk niet. Da's al 1 belangrijk verschil.

En als het al zou kunnen zie ik niet hoe apple dat aan je zou moeten uitleggen. Afhankelijk van wat je erop aansluit moet de AExpress dan besluiten om als printerserver dan wel diskserver te gaan functioneren. Hiervoor heb je behoorlijk veel electronica nodig, ik denk dat dit een beetje te hoog gegrepen is voor de express.

Ik verwacht dat het niet van Apple gaat komen.

Een hack maken is ook al niet makkelijk, want je zult een nieuwe versie van de firmware moeten schrijven. Ten eerste moet je heel precies weten hoe de AExpress in elkaar steekt, en om nieuwe firmware te ‘bakken’ heb je hardware-specifieke compilers nodig. Ik denk niet dat er iemand in het wild rondloopt die die kennis&spullen in huis heeft -Apple medewerkers niet meegeteld.

Hoe langer ik erover nadenk hoe minder waarschijnlijk het is dat die AExpress iets anders gaat doen dan printen…

Jammer, dat wel. Grtz bart

extreem kan het wel! express niet :/ http://www.apple.com/airportextreme/sharing.html Our own former C.K. Sample III turned us on to some more sleeper features of Apple's quietly-introduced AirPort Extreme. Specifically, that new USB hard drive sharing feature is called AirPort Disk, and it has a few tricks up its sleeve. First, it can share a drive with both Macs and PCs, but its setup utility can easily set the drive to auto-mount when you login or start up your machine. Not content to stop there, however, you can even set up individual accounts for each machine on the network with access to only specific files or folders. Not bad for a $179 device.