Gezocht: FireWire "doos" voor meerdere harddisks...

Ik gebruik aan mijn iBook 3 harddisks van resp. 60, 80 en 120 GB voor Audio (iTunes), video (iMovie) en backups (Terminal). Ik heb echter slechts twee manieren om deze aan te sluiten (een FireWire doos en een USB printje) en zit dus continu de drie harddisks te wisselen op de twee aansluitingen.

Ik heb voor beide aansluitingen al geprobeert om hier middels een ordinaire IDE flatcable twee harddisks tegelijk op aan te sluiten, maar dat werkt niet. Ik kan er natuurlijk gewoon een tweede FireWire doos bij kopen en deze doorlussen, maar ik ben ook niet te spreken over het USB printje (traag) en mijn huidige FireWire doos is aan het overlijden (meerdere opstarts nodig voordat 'ie het eindelijk een keer doet).

Ik zoek dus eigenlijk een FireWire doos waar ik meerdere harddisks (liefst een stuk of 4) tegelijk in kan proppen. Ik kan hier echter online helemaal niets over vinden. Weet iemand of er een soort FireWire harddisk tower bestaat, of ben ik gedwongen gewoon meerdere nieuwe FireWire dozen aan te gaan schaffen en deze allemaal door te lussen?

Op de Klokhuisdagen staat regelmatig een meneer die dit soort oplossingen aanbiedt. Afgelopen zaterdag stond hij er echter niet. Misschien dat iemand van Klokhuis je verder kan helpen. Ik was zelf ook op zoek naar een soortgelijke oplossing, maar heb uiteindelijk andere disks gekocht.

Succes!

:apple:

Joh iRuben,

koop gewoon een FireWire hub! Iets duurder dan een USB hub, maar werkt wel… Sitecom heeft ze, moet gewoon werken op een Mac.

GEVONDEN :P :P :P ff deze link bekijken http://www.comex-sales.com/nederlands/index_nl.html

Mapower FireWire Behuizingen:

iRuben, Kun je met dat USBprintje meerdere HDD's via IDE op de USB-poort laten lopen? Ik zoek namelijk ook zoiets om mijn oude 20 en 40 schijven aan mijn Powerbook te hangen, zonder tussenkomst van een complete computer..

Kun je zo’n printje zelf maken?, of heb je dat ergens gekocht? Zo ja waar?

[b:72a8edd6c6]Hallo daar,

Al 'ns gekeken bij wiebetech?

http://www.wiebetech.com

de duobay’s en quadbay’s zijn erg ok, [/b:72a8edd6c6]

Alleen 'n beetje prijzig…

[mod:bf1105e2d6="Torz"]Elian,Heb even je linkje veranderd nu werkt hij[/mod:bf1105e2d6]. :wink:

[quote:11853880a2="passenger"]...koop gewoon een FireWire hub![/quote:11853880a2]

Dan heb ik nog steeds een extra FireWire doos nodig voor een van de harddisks. Ik wissel namelijk nu losse harddisk, geen dozen waarmee ik ze direct aan kan sluiten. Bovendien kan ik FireWire doorlussen, dus een hub lijkt me dan overbodig.

[quote:11853880a2=“The Photographer”]iRuben, Kun je met dat USBprintje meerdere HDD’s via IDE op de USB-poort laten lopen?[/quote:11853880a2]

Nee, ik had zowel bij de FireWire doos als bij het USB printje al een poging gedaan met een standaard IDE flatclable, maar dat werkt helaas niet.

[quote:11853880a2=“The Photographer”]Kun je zo’n printje zelf maken?, of heb je dat ergens gekocht? Zo ja waar?[/quote:11853880a2]

Nee, het komt uit een defecte FreeCom Traveller brander, een vriend heeft er een standaard IDE kabel aan gesoldeert voor me.

Bij de gegeven links heb ik trouwens al wel wat moois gezien. Bedankt allen.

Ik heb mijn (niet foutloos) brandende Freecom Travel Portable II ook open geschroefd en aan dat printplaatje de brander vervangen door een oude interne Philips PCRW404. Lezen en schrijven over de Firewire iLink Cable doet die nou weer prima.

Via dit draadje kwam ik op het idee om aan dat printplaatje nu een 20gig Harddisk te hangen. Pinnetjes achterop staan op Master.
Via systemprofiel zie ik nu wel dat er een Firewire Device aan de firewirepoort hangt maar een extra disk word in het schijfhulpprogramma na opnieuw opstarten niet gezien.

Iemand een idee hoe ik een harddisk op zo’n printplaatje (de Freecom 1394 to IDE Device) aan de praat kan krijgen?