Gezocht: Flash site enkel in code!

Bon Soir,

Ik ben al een tijdje bezig met flash, maar ik zou nu een site willen maken waar alles uit code is opgebouwd, dus dat je geen mc’s meer hebt enz.

Maar ik snap niet goed hoe je er aan moet beginnen? Is er toevallig iemand die z’n site gemaakt heeft en waar ik de code eens van zou mogen bekijken? Of zijn er plaatsen op het net waar je de .fla kan halen als voorbeeld ofzo?

Groeten
jonas

Bonne nuit, Kijk eens op http://www.albinoblacksheep.com/ dat is een site helmaal over en met flash en reuze grappig! veel plezier Roos

movieclips houdt je denk ik wel hoor, maar ik denk dat je timebased programmeren bedoeld, ipv framebased(dus met de tijdbalk) >> http://www.ultrashock.com/ >> www.actionscript.org

[quote:91379635df="jay03"]movieclips houdt je denk ik wel hoor, maar ik denk dat je timebased programmeren bedoeld, ipv framebased(dus met de tijdbalk) >> http://www.ultrashock.com/ >> www.actionscript.org[/quote:91379635df]

Ja idd, mc’s zullen er wel blijven, maar dan met createEmptyMovieClip enz… Dus dat je eigenlijk enkel code hebt en geen dingen in je library bv…
En daar zoek ik een .fla van om de code te bekijken :slight_smile:

Sommige flashsites hebben hun code niet ge-encrypteerd. Dan kan je met een swf-decompiler alvast wat stukken code ontrafelen. Sommige laten zelfs toe de fla opnieuw samen te stellen vanuit de swf file.

Zo zal je aardig wat opsteken, alleen moet je de code wel wat begrijpen, en niet klakkeloos overnemen.

[quote:c5998076ef="klaus"]Sommige flashsites hebben hun code niet ge-encrypteerd. Dan kan je met een swf-decompiler alvast wat stukken code ontrafelen. Sommige laten zelfs toe de fla opnieuw samen te stellen vanuit de swf file.

Zo zal je aardig wat opsteken, alleen moet je de code wel wat begrijpen, en niet klakkeloos overnemen.[/quote:c5998076ef]

Nee, overnemen is zeker de bedoeling niet, ik ga de code helemaal niet gebruiken, maar ik zou gewoon willen kijken hoe het er uit ziet, en wat voor wat gebruikt wordt enz!

Nog 200 blz blokken en we zijn klaar tegen morgen :?

Is een zeer fraai streven.... het zal pas echt fraai worden als je de combinatie XML-Flash toe gaat passen. Succes!

flashant.org. Het blog van Aral Balkan, u wellicht wel bekend. Hij maakt sites volledig geschreven buiten de flash IDE. Er staat zelfs geen enkele MC in de lib of zo. Kijk vooral eens zijn ARP na, een MVC- opbouw gemaakt buiten Flash die het zelfs toelaat buiten flash je swf aan te passen.

[quote:29ad656509="EL Mystica"]flashant.org. Het blog van Aral Balkan, u wellicht wel bekend. Hij maakt sites volledig geschreven buiten de flash IDE. Er staat zelfs geen enkele MC in de lib of zo. Kijk vooral eens zijn ARP na, een MVC- opbouw gemaakt buiten Flash die het zelfs toelaat buiten flash je swf aan te passen.[/quote:29ad656509]

Ik kende hem niet, en als ik er op google vind ik ook niets terug?
Heb je een linkje?

Groeten

ow :-) linkje staat er al in zie ik :-)

Probeer eerst voor je eigen enkele functies te maken. - Fade functie - Scale functie - Ease functie

[quote:79a1585db9="konijn"]Probeer eerst voor je eigen enkele functies te maken. - Fade functie - Scale functie - Ease functie[/quote:79a1585db9]

En zijn daar ergens tutorials voor te vinden?

Neen, niet echt. Door te kijken naar andere code en te wijzigen lukt dat wel.

Dit is een fade functie:

[code:1:eb87637d4f]/*
Fade function

*/
MovieClip.prototype.fadeIt = function(fadeTo, fadeFaktor) {
this._alpha = this._alpha+(fadeTo-this._alpha)/fadeFaktor;
if (Math.abs(this._alpha-fadeTo)<0.1) {
delete this.onEnterFrame;
}
};[/code:1:eb87637d4f]

Maak jij er nu eens een scale function van.
Dat is echt simpel :slight_smile: