gezocht: ftp programma om meerdere sites te updaten

Ik zoek eigenlijk al een tijdje naar een ftp programma dat de mogelijkheid heeft om met 1 klik een stuk of 30 sites te kunnen updaten. Momenteel gebruik ik Fetch daarbij is het mogelijk om synchronize directory's aan te geven, maar op een of andere manier loopt dit nogal eens vast.

Wellicht is het mogelijk om met een ander programma het zelde (makkelijker) te doen. Ik heb dus een 30 tal directory’s op m’n systeem staan waar ik wijzigingen in aan breng. Deze wil ik vervolgend automatisch laten doorvoeren naar de sites. (via ftp)

zoals je merkt is er zelfs na een dag of wat nog niemand gekomen met een dergelijk fijne util die dit werk voor je kan overnemen...

ik kan het ook niet… want ik ben namelijk ook op zoek naar een dergelijk programma… zoverre zelfs dat ik erover zit te denken om iemand te betalen om een dergelijk programma voor mij te maken… (zelf kan ik het niet)… alleen ben ik er nog niet toe gekomen om een pakket van eisen/wensen te schrijven, wel heb ik er al wat ideeën over, maarja, ik ben er gewoon nog niet echt voor gaan zitten… meestal behelp ik me waar een beetje en hoop dat ik niet weer een bepaalde website oversla…

uiteindelijk heb ik dus op allerlei websites verschillende versies van mijn systeempje draaien en niet zoals ik in het begin hoopte allemaal sites op dezelfde versie van het systeem…
als alternatieve oplossing worden nu alle nieuwe sites op dezelfde server geplaatst en de code van mijn systeempje bevindt zich in 1 enkele folder en al die andere sites/folders verwijzen daar weer naar (intern in php dan)… zo houd ik tenminste alle sites braaf up to date :slight_smile:

via een unix scriptje kun je dit makkelijk automatiseren...

beetje man ftp doen en wa shellscripting leren :lol:

(nee. sorry zelf kan ik het (nog) niet :cry: :innocent: )