Gezocht Open Firmware Password application voor Tiger

Ik heb een iBook welke geleverd is met 10.3 Panther (ik ben de eerste eigenaar). Ik heb een Tiger DVD (origineel van Apple) Version 10.4 2Z691-5341A Ik wil de Open Firmware Password application gebruiken om het systeem in 'command' mode te zetten.

De Open Firmware Password application van 10.3 is niet geschikt voor 10.4, Apple verwijst hiervoor naar http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/openfirmwarepassword.html Inhoud: ‘For Mac OS X 10.4 or later, you must use the updated version that can be copied from the software installation disc (located at /Applications/Utilities/ on the disc).’, echter de map /Applications/Utilities/ ontbreekt op de DVD van Tiger.

Vragen:
Heb ik de verkeerde DVD bekomen?
Heeft iemand dit wel op zijn Tiger DVD staan, wat is hiervan dan het versienummer? Zodat ik Applecare kan vragen om een andere softwaredrager.

Andere vraag: als ik mij ibook wil booten in Open Firmware met Command-Option-O-F gebeurt er helemaal niets (ik heb de machine na een half uur maar uitgezet, de harddisk word warm en het scherm blijft zwart) rechtstreeks in OSX booten gaat probleemloos en snel. Wat zou van het niet willen booten in Open Firmware de reden kunnen zijn.

Ik denk dat je iets beter op de disc moet kijken. Stop de dvd maar in je mac en zoek met spotlight maar eens op open firmware ...

Als je de dvd in je mac stopt, opent hij alleen de installatie omgeving. Als je dat venster nu sluit, en dan de dvd weer opent, krijg je hele andere mappen te zien. Daar zit onder andere ook de map Applications. :wink:

En wat open firmware betreft: Wleke iBook is het? De G3 met cd/dvd lade? DIe heeft geen open firmware ondersteuning. Probeer anders even te kijken of er een firmware upgrade is voor je iBook. Soms wekr open firmware daarna wel…