Gezocht : Router die externe dak antenne aankan

We willen een WifiSignaal vanaf de kant op de boot krijgen. We hebben een akkoord met iemand op de kade die zijn netwerk beschikbaar stelt.
Nu alleen nog dat signaal draadloos op de boot krijgen. Is een stalen boot, dus we werken met een buiten antenne.

Vigor heeft losse antennes die op de buiten antenne past. Maar die kan voor zijn wan niet afhankelijk zijn van draadloos. Wat bv de Airport wel kan, maar die kan ik niet buiten zetten.

Iemand een idee welke router dit wel kan ... ?

Kan je niet beter een range extender kopen? Dan zet je die extender bij jou aan boord. Of zit er veel ruimte tussen de schepen?
(Ik heb de zelfde plannen bij mij aan boord met de buren, nog niet doorgevoerd helaas.)

edit: Mijn ervaring is overigens dat als ik op de kade sta ik mijn WiFi nauwelijks nog kan bereiken (van de router die binnen staat) het stalen schip houdt dus veel tegen!

Ik denk dat je het al snel in oplossingen als een Soekris bordje plus behuizing moet gaan zoeken. Moet je wel e.e.a. zelf fabrieken qua software maar dat zou ook met iets als pfsense kunnen. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die met dit soort dingen werken. Alle particuliere wifi initiatieven in de buitengebieden gebruiken dit soort spullen. Tegenwoordig kun je ze ook kant en klaar kopen. Senao kan waarschijnlijk ook nog wel wat bieden en natuurlijk iets als Cisco. Al met al zal het geen goedkope oplossing worden. Is een kabeltje niet een optie (je hebt waarschijnlijk toch dingen als wal stroom/water, kan de kabel wel bij aan) ?