gezocht voeding voor eMac

Ik kan een eMac van 5 jaar oud krijgen waarvan de voeding kapot is. De officiele Apple repair zegt niet meer aan een voeding voor de eMac te kunnen komen. Weet iemand wat voor voeding er in een eMac zit en waar deze eventueel nog wel te koop zijn?

Ik heb zelf geen ervaring/kennis van de eMac (ik ben een iMaccer) dus ik vraag me ook af wat een eMac te beiden heeft en of de kwaliteit goed genoeg is om hier nog geld in te stoppen.

:?</p>

Ik heb geen eMac voeding voor je, misschien dat je op Marktplaats meer geluk hebt.

Maar de eMac is een leuk apparaat, maar het hangt er wel vanaf wat je er mee wilt doen. Je moet je bedenken dat er ‘maar’ een G4 processor in zit. De laatste versie (de 1,42 GHz modellen) kunnen nog wel een tijdje mee, maar ik denk dat je in de 700 / 800 MHz modellen niet te veel meer moet investeren.

hangt er idd van af wat je gaat doen. emac 800 is prima om nog wat internet op te klooien, vol duwen met geheugen en t is geen verkeerd machientje voor safari en itunes. zware apps moet je niet aan beginnen (daar is dat ding ook niet voor) en je kunt er aan denken om gewoon de software te gebruiken uit de tijd dat de emac gemaakt is, ilife 08 moet je er ook niet op zetten, maar met 04 kan hij wel uit de voeten. itunes kan je wel de laatste versie draaien, dat draai ik nog op een imac G3 400 mhz. dus, emac met flink geheugen er in en tiger kan zelfs met 700/800 mhz nog een bruikbaar machientje zijn.

Kijk eens op www.tweedehandsmac.be. Die hebben nogal veel en de prijzen zijn meestal interessant. Je kan een mailtje sturen als wat je zoekt niet op de site staat. Zeker het proberen waard.

Bedankt voor de reacties zover maar helaas heb ik nog geen voeding gevonden. Ik heb op www.tweedehandsmac.be gekeken en een mailtje gestuurd maar helaas nog geen antwoord.

Heeft iemand nog een idee??

Of weet iemand wat voor type voeding of type nummer dit betreft zodat ik gerichter kan zoeken?

Alvast weer bedankt voor de reacties

Tomcat, ik had je een paar dagen geleden al een persoonlijk berichtje gestuurd over je defecte eMac. Lees dat maar eens en kijk of je er wat mee kunt.