ghost movies!

Ik heb af en toe filmpjes die raar worden afgespeelt. Om wat duidelijker te zijn: als ik door de film heen zap zie ik andere delen van de film dan er op die "plek" had moeten staan. Wat is hier aan de hand?

had ik gisteren ook, net na de nieuwe update van quicktime, zou het misschien daaraan kunnen liggen

Klinkt als een film met een slechte codec. Ik zou zeggen download VLC bij www.macupdate.com En speel hem nogmaals af. Wilt meestal de oplossing zijn.

Misschien een oude renderfile wat je te zien krijgt ?

Frans

Dit is typerend voor Windows Media filmpjes. Is het toevallig een .WMV of .ASF bestand?

Daar wordt een compressietechniek gebruikt die alleen de “screen-changes” registreert, dat wil zeggen van elk beeldje wordt gekeken wat het verschil is met het vorige beeldje en alleen de wijzigingen worden opgeslagen.

Als je dan van de ene naar de andere plaats springt, heeft de player op de nieuwe plek slechts informatie ten opzichte van het vorige beeld, waar jij nu voorbij bent geskipt. Je ziet dan een tijdje een combinatie van het laatste beeld dat je zag voordat je skipte, en het juiste beeld.