Hallo,
Ik heb een 23" alu acd, die ik nu ongeveer een 10 tal maand heb. Er zijn redelijk wat problemen gemeld geweest, ook op dit forum hier, over roze tinten, gele randen etc. Nu valt dit bij mijn scherm nog allemaal mee, ik kan er nog mee leven, maar de laatste tijd valt mij de ghosting meer en meer op.
Vooral op achtergronden uit 1 kleurvlak, kan ik nog bijna de omlijningen van de graphics zien als ik een webpagina heb laten staan op m’n scherm en die dan sluit. Dat kan toch niet normaal zijn.
Ik kan verstaan dat sommige pixels sneller switchen dan andere, maar een webpagina die 1 min ongeveer nog steeds niet wegzijn. Dat noem ik toch wel iets meer dan een trage omschakeling van de pixel…
Ik heb 2 foto’s genomen, die je op de onderstaande links kunt zien, 1 met dit scherm op, en dan 1 met de webpagina geminimaliseerd. Daar zie je volgens mij duidelijk het ghosting effect, die ik herhaal, niet weggaat na een paar seconden te wachten, je moet echt een lange tijd wachten. Een beetje erger en je zou de tekst kunnen lezen die ik geschreven heb…
scherm met webpagina
scherm met webpagina verdwenen, maar ghosting zichtbaar
Ik veronderstel dat anderen dit ook kunnen zien, gelieve dit te melden, want ik denk niet dat mijn ogen mij voor de gek houden…
Nu heb ik wel Applecare, en m’n scherm is er ook door gedekt (zelfde factuur), maar toch ben ik weigerachtig tegen het omruilen met eenzelfde scherm, aangezien er zovele mensen zijn die na een 4de keer nog steeds problemen ondervinden. Zou dan beter een ruil vragen voor 2x20", die zijn qua prijs toch ongeveer hetzelfde, en aangezien ik in de tijd nog de volle pot betaalde voor die 23", maken ze eigenlijk nog winst.
Wat zouden jullie doen? Trouwens, met dat AppleCare verhaal, moet je dat dan regelen via de telefoon (applecare) of via de dealer waar je hem hebt gekocht?
Bedankt, Klaus