Gimp-Print - voor iedereen met unsupported printers

Hier is een link naar een andere OSX site met info en download link voor Gimp Print. [url=http://www.allosx.com/1030154694/index_html]http://www.allosx.com/1030154694/index_html[/url]

Gimp print zijn drivers voor vele verschillende printers van Epson, Lexmark, HP en Canon. Orgineel uit de linux hoek is dit programma nu ook te krijgen voor OSX. Het maakt gebruik van de CUPS Die in Jag is Opgenomen, dus Gimp Print werkt NIET op OSX 10.1 of lager.

Ik kan nu mijn Epson Stylus Color 580 weer gebruiken zonder Classic te gebruiken.

Wel even de Readme op de site lezen.
En uiteraard zoals met alle unix/linux programatuur is dit gratis.

Dus een aanrader.

iguana

Heel mooi! Misschien kan ik dan bij mijn zus haar oude HP printer (600 series) aan de praat krijgen :)

ja dit zijn leuke dingen. Toch goed dat we over zijn gegaan naar Unix he!!!

Inderdaad een mooie oplossing. Bovendien een duidelijke handleiding. Installatie van m'n 1520's zijn mij echter niet gelukt gezien ik tijdens het toevoegen van printers geen knop "advanced" te zien krijg en dus geen epson 1520 kan aanduiden. dit probleem wordt trouwens ook vermeld in de bijhorende faqs, zonder oplossing trouwens. Heeft er iemand goede raad?

Als je de knop Advanced te zien wil krijgen, moet je wel de optie knop ingehouden van te voren of control, weet het niet meer uit mijn hoofd... maar staat er toch wel goed in omschreven...

volgens mij zoiets als: "klik option add printer" dan komt de advanced optie wel te voorschijn…

mk

Inderdaad mailking, je dient a/ de printer aan te verbinden (epson 1520, serieel naar USB) b/ te herstarten c/ printer utility opstaren en de optie-toets in te drukken tijdens het activeren van 'voeg printer toe': Deze procedure werd volgens het boekje uitgevoerd en toch verschijnt de 'advanced' knop niet!

Zit het misschien in je Serieel naar usb verhaal?

wat gebruik je om die schakeling te maken? word deze wel ondersteunt? Ik hoor overal geluiden dat de drivers niet voor X.2 komen ???

Ik denk dat je het daar moet zoeken…

mk

ça marche ('t werkt), Met gimp print versie 4.2.2-rc3 verscheen de "advanced" knop in de print utility (na indrukken van de optie toets). Hierna verscheen braafjes m'n Epson 1520 (met een parellel - usb adapter van Epson zelf, er zijn problemen met bepaalde andere merken). Eénmaal toegevoegd kreeg ik ogenblikkelijk contact met de printer( een tekst in MS word): het resultaat was echter ontgoochelend: cryptische tekens.... Een oplossing hiervoor vond ik op het net: open "print utility" en ga naar het menu "printer" "toon info". In het popup menu boven aan selecteer je "PPD" en eronder de juiste printer "in casu epson 1520". Bij de volgende printpogingen werkte alles perfect. Een prima programma dus en investeren in nieuwe (niet- epson) printers kan worden uitgesteld!

na installatie van jaguar doet mijn canon BJC-6100 het weer niet meer. Bij gimp-print stond dat die printer nog niet was getest. Dus heb ik het toch maar eens geprobeerd en mijn computer stuurt nu de gegevens door maar de printer geeft geen krimp. Tijdens de installatie deed hij wel alles zoals stond beschreven (zelfs option add printer deed het). ligt dit misschien ergens anders aan dan aan gimp-print of moet ik gewoon weer geduld oefenen)

als iemand ideeen heeft laat ie het maar horen
Karel