Gimp werkt niet meer onder 10.4.4.?

Sinds ik de update naar 10.4.4 geïnstalleerd heb, werkt [url=http://gimp-app.sourceforge.net/]Gimp[/url] niet meer: X11 start op, het Gimp splash screen verschijnt maar blijft blanco, en verder gaat hij niet. Ik heb de nieuwste versie gedownload (2.2.10), maar ook dat heeft niet geholpen … Weet iemand een oplossing, of moet ik gewoon wachten tot men een nieuwe versie uitbrengt die wel 10.4.4-compatibel is?

Zelfde euvel hier

klikt op abonneer op deze topic

Hmm... bij mij werkt Gimp.app (versie 2.2.8 ) prima onder de nieuwste Tiger update. Verder als normaal: X11 start, splash screen toont laden van veel modules en de paletten verschijnen. Vervolgens kan ik gewoon een foto openen (JPEG).

Hardware: ibook 800 MHz

(off topic: een acht voor een haakje sluiten geeft een domme smiley, 8) acht spatie haakje werkt wel: 8 ) grr…

Bij mij werkt the GIMP ook.

Hmm … erg vreemd, maar het lijkt opgelost te zijn door gewoon wat meer geduld te hebben :) Ik heb Gimp.app nog eens opgestart en gewoon een paar minuten gewacht, waarna het splash screen wel een plaatje liet zien i.p.v. blanco te blijven, en hij de modules begon te laden. Daarna deed hij het goed, en hij start bij nieuwe pogingen op normale snelheid op.

jakko: hier het zelfde, de eerste keer duurde het opstarten zolang dat ik dacht dattie stuk was. sindsdien gaat het weer een stuk vlotter. ja-geduld is een schone zaak. (off topic 1 -ik zou wel eens een kop koffie willen drinken met iemand die gimp daatwerkelijk gebruikt,ik start hem regelmatig op-kijk er een tijdje naar-en ga dan toch maar weer fotoshopppen. ik doe duidelijk iets fout.) (off topic 2 -iemand ooit gimpshop gedouwnload...en hem ook werkend gekregen?) groeten.

Er is een nieuwe versie van Gimp uit: 2.2.10 Deze werkt goed in 10.4.4

[quote:6da6adf58b="tarmac58"](off topic 1 -ik zou wel eens een kop koffie willen drinken met iemand die gimp daatwerkelijk gebruikt,ik start hem regelmatig op-kijk er een tijdje naar-en ga dan toch maar weer fotoshopppen. ik doe duidelijk iets fout.)[/quote:6da6adf58b] Ik gebruik het al jaren, maar drink geen koffie dus je wens zal voorlopig toch niet doorgaan :) Toegegeven, ik begon met The Gimp te gebruiken omdat ik onder Linux vrij weinig keuze had (Corel Photo Paint, waar ook een Linux-versie van was, is helemaal een baggerprogramma, IMnsHO) en nu onder OS X gebruik ik het ook nog. Een grote reden daarvoor is omdat het gratis is — ik heb namelijk geen €833,69 over voor Photoshop, en het geduld niet voor p2p downloaden ;) The Gimp is wel wennen in het gebruik, maar dat zie ik niet als een probleem — of toch zeker niet als een probleem dat zo groot is dat het opweegt tegen het voordeel van een gratis programma met de capaciteiten van The Gimp.

Er is nu ook een universal versie voor de intel macs: http://www.archei.com/files/macgimp/MacGIMP-2.2.10-universal.dmg.gz