Girotel downloaden rekening overzicht

Wie heeft er ervaring met het downloaden van het rekening overzicht.

Welk bestand voormaat kan je het best gebruiken?

En wat verder als je het gedownload hebt?

8)

ik heb t gprobeerd:

ASCII kan je gewoon openen in Word,
komma gescheiden in Excel…maaaar
het ziet er niet uit, alles wordt achtermelkaar
geplettert, en,wat heel handig is: de bedragen
staan er niet bij (bij mij tenminste) echt…brilliant

Het werkt als je girotel komma-gescheiden exporteert,
(dan behoud je de velden). Vervolgens in een database
programma (bv FileMaker :lol: ), in een nieuw bestand, velden
aanmaken, en dan het giro-export bestand daarin importeren.

Is best een hoop gedoe, maar de eigen database
hoef je maar 1x te maken. daarna kan je steeds weer
importeren in dezelfde database
(en dan per jaar een lege kopie (met velden) starten ofzo)

suc6

Mocht je intersse hebben, dan heb ik wel en kant en klaar FMPro bestand om de zaken netjes zichtbaar te maken. Let me know

:roll:

Daar ben ik zeker in geinterresseerd. :roll:

jammer dat er gelijk weer een database aan te pas moet komen.

heb ik niet zoveel ervaring mee maar dat zal nu wel naar een hoger niveau getild gaan worden. 8)

Ik doel op een bestandje voor de downloadfiles van Girotel. Dit is vele jaren geleden eens vershenen op 1 van de Macfan-diskettes.(Ja zo oud is het al). Ik heb het in de loop der jaren wat bijgeschaafd. Het is bruikbaar voor Girotel online, maar ook voor Girotel onder windoos. Voor beiden is een script.

Vanuit internet moet je het in kommagescheiden-formaat downloaden. Vervolgens moet je in Word met Replace de komma’s vervangen door Tabs en daarna ook de "-tekens vervangen door niets.

Vanuit de windoosversie moet je exporteren in komma-gescheiden formaat. Verder hoef je niets meer te doen. Het importeerscript zet alles goed neer.

Mocht je het bestand willen hebben, mail dat dan effe.

:wink:

Zorgt dat script ervoor dat ik niet zelf die komma's en aanhalingstekens hoef te vervangen? Zo ja, waar kan ik dat script krijgen?

Dat Filemaker bestandje doet trouwens PRIMA werk.

ben ook wel benieuwd naar dat FM-bestand, maar bij mijn ff probeersel kon ik gewoon komma-gescheiden direct imp. in FM......

mis ik iets?..

Je kunt het kommagescheiden bestand ook gewoon in Appleworks openen, als je het hebt.

Waarom starten we niet weer een e-mail bombardement naar de Postbank? Onze Windhoos 'concullega's' hebben wel de mogelijkheid om offline alles netjes bij te houden in een speciaal pakketje, wij Maccers niet. Moeten we weer allerlei toeters en bellen uithalen om alles te checken...

We betalen er tenslotte abonnementsgeld voor… Toch?

Anders moeten ze er voor zorgen dat je AL je transacties kunt downloaden, en niet van een bepaalde periode terug. Mijn eerste transacties heb ik dus niet. Dát moet toch niet zo moeilijk te programmeren zijn: al je transacties vanaf het bedgin van aanmelden downloadable maken?

Wat doen we ermee?

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al bestaat.

Je kunt natuurlijk ook om de 4 weken via de print-optie een pdf aanmaken, ziet het er precies zo uit als in de browser.

Snap ik, maar ik wil het mezelf MAKKELIJK maken...

En ik wil functionaliteit, ik krijg ook elke week een afschrift van de Postbank, allemaal heel leuk, maar… ik wil het digitaal en goed geordend.

Ik wil ALLES.

Daar betaal ik toch voor?

Makkelijk ?

Ik heb het vooral moeilijk als het om betalen gaat, een bestandje dat goed te lezen is voldoet als naslag voor mij uitstekend.

De toegestuurde afschriften zijn ook bedoeld als naslagwerk. Maar als ik wil zoeken naar een bepaalde overschrijving, kan ik al mijn afschriften gaan doorspitten...

DAT wil ik nu juist niet.

Dat ‘Girotel offline’ pakket houdt dit allemaal prima voor je bij, zonder downloads en gerommel achteraf…

Ik download altijd het komma gescheiden bestand. Dan naar Excel en importeren via: Data -> Get External Data -> import from text file.

Dan moet je zelf nog even opgeven dat de komma of puntkomma de scheiding is van de kolommen.

Daarna in excel alles lekker sorteren per maand en klaar.

Idd, heel goed mogelijk, maar het punt is: ik heb niet alle maanden gedownload en DAT kan nu juist niet achteraf...

Tenminste, niet van voor een bepaalde periode.