Girotel en Explorerjava-applet

Tegen alle stromingen in wil ik toch klant blijven bij de postbank (overgaan naar een andere bank is het enige wat nog erger is als electronisch betalen via de leeuw). Macgirotel werkte voorheen fantastisch maar dat wordt nu niet meer ondersteund. Dus nu maar via de website de overboekingen regelen, alhoewel dit al veel arbeidsintensiever is. Maar nu op mijn nieuwe imac wil geen overboeking meer lukken. Dit zowel onder OS9 classic als OSX. Bij versturen van de opdracht verschijnt de melding 'probleem bij het initialiseren van de java-applet'. HOE LOS IK DIT OP?????????????????? :(  :angry:  :(  :angry:  :(  :angry:

[quote:post_uid11="Henk"]Tegen alle stromingen in wil ik toch klant blijven bij de postbank (overgaan naar een andere bank is het enige wat nog erger is als electronisch betalen via de leeuw). Macgirotel werkte voorheen fantastisch maar dat wordt nu niet meer ondersteund. Dus nu maar via de website de overboekingen regelen, alhoewel dit al veel arbeidsintensiever is. Maar nu op mijn nieuwe imac wil geen overboeking meer lukken. Dit zowel onder OS9 classic als OSX. Bij versturen van de opdracht verschijnt de melding 'probleem bij het initialiseren van de java-applet'. HOE LOS IK DIT OP?????????????????? :( :angry: :( :angry: :( :angry:[/quote:post_uid11] Loop tegen zelfde probleem aan. contact met Giro-helpdesk levert als reactie: wij ondersteunen geen mac...  Internet explorer 6.0 had ook problemen met giro .. (zelfde reactie helpdesk... 6.0 niet ondersteund), echter werkt nu wel. Weet niet of dit aan IE update of site update lag.

Ergelijk dit niet supporten/testen van de Mac or nieuwe PC versies tegen hun apparatuur.

Ik ben overgestapt van de Girobank naar ABN omdat Internet Bankieren niet werkte. Alle andere banken werken wel netjes.

Adriaan

Je kunt wél met girotel aan de slag. Je hebt daarvoor Mozilla 1.0 of Netscape 6 of 7 nodig. Verder heb je een MRJ plugin nodig. Die kun je bij [url=http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13225&db=mac]versiontracker[/url] downloaden. Na installatie van de plugin in  \Library\Internet Plug-Ins kun je probleemloos met Girotel online aan de slag. Je krijgt wel een melding over verlopen certificaten, maar daar heb je verder geen last van.

Suc6.

Ik werk sinds de opheffing van Macgirotel met Netscape 4.7 en dat wrkt goed, ook onder OS X in classic mode. IE geeft java meldingen als je een betaling doet en volgens de Pstbank helpdesk word IE ook niet ondersteund. Dus als advies zeg ik gebruik Netscape 4.7 of 4.8

[quote:post_uid0="Paul Sondervan"]Je kunt wél met girotel aan de slag. Je hebt daarvoor Mozilla 1.0 of Netscape 6 of 7 nodig. Verder heb je een MRJ plugin nodig. Die kun je bij [url=http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13225&db=mac]versiontracker[/url] downloaden. Na installatie van de plugin in \Library\Internet Plug-Ins kun je probleemloos met Girotel online aan de slag. Je krijgt wel een melding over verlopen certificaten, maar daar heb je verder geen last van.

Suc6.[/quote:post_uid0]
Ik heb Netscape 6 gedownload en de MRJ plugin (beiden onder OSX), herstart, maar nog steeds geen mogelijkheid overschrijvingen te doen… helaas geen suc6

????

Hier begrijp ik niets van. Heb je de plugin in de juiste map gezet? Hij moet NIET in de library-map die van je home-map, maar in de library-map die op hetzelfde niveau staat als je system-map.

Ik heb wel gemerkt dat zodra je melding krijgt dat je naar een beveiligde omgeving gaat, dat er dan in eerste instantie niets gebeurd. Als ik dan de pagina vernieuw, doet hij het ineens wel.

Suc6.

p.s. Netscape versie 7 is een stuk sneller dan versie 6.

Beste Paul

Helaas is het wel zo. Im de librarymap op hetzelfde nivo als de systemmap in de internet-plugins staat nu mooi het MRJPluginCarbon filetje. Ik kom ook goed door de beveiligde zone maar kan geen java-applets aansturen.
Zal de truuk met de oudere versie van Netscape onder de classic mode van OSX proberen

Toch bedankt voor je inspanningen… :smiley:  ;)

[quote:post_uid0="Guest"]Ik werk sinds de opheffing van Macgirotel met Netscape 4.7 en dat wrkt goed, ook onder OS X in classic mode. IE geeft java meldingen als je een betaling doet en volgens de Pstbank helpdesk word IE ook niet ondersteund. Dus als advies zeg ik gebruik Netscape 4.7 of 4.8[/quote:post_uid0] Heb je advies opgevolgd, oude versie uiit de motteballen gehaald en ja hoor: HET WERKT

bedankt voor je tip

Girotelgroeten

Henk

Iemand ervaringen met girotel online en omniweb??