girotel online en jaguar - probleem met java aplet

Eindelijk na maanden Girotel werkend onder X met Chimera... ik was een gelukkig mens!

upgrade ik naar 10.2… daaag girotel online…

Update naar Chimera 0.5 dan maar?.. niet dus. Netscape 7… forget it.

Het volgende probleem treed op: inloggen gaat perfect, echter bij het versturen van een overschrijving na het invullen van de Tan-code, krijg ik de melding " probleem met initialiseren van java aplet"

zijn er meer mensen met ditzelfde probleem of heeft iemand misschien zelfs een oplossing?

Ik had hetzelfde probleem met Mozilla 1.1 Kwam echter de volgende plugin tegen op [url=http://homepage.mac.com/pcbeard/MRJPlugin/]MRJ PluginPage[/url]. Als je deze in Mozilla 'bakt' kan je gewoon girotellen via internet. Control Klik op Mozilla > Show pakkage Contents Ga naar Contents > MacOS > Plug-ins Control klik op 'MRJPluginCarbon.plugin' > Show pakkage Contents Ga naar Contents > MacOS en vervang de 4 items door de 4 items van de nieuwe MRJ Plug-in. Wel eerst ff Mozilla afsluiten anders wil 't niet. Er staat in de txt-file van de Plug-in dat je 'm ook gewoon in de /library/internet plug-ins kan gooien, maar bij mij werkte dat niet. Op deze manier werkt het bij mij wel weer. Succes

Of je gebruik de nightly build van Mozilla...

Ook geprobeerd, maar bij mij werkt het niet, ook java error.

Onder 9 werk het goed.
:angry:

Jeroen nog bedankt voor de tip! Chimera 0.5 werkt nu ook prima met GirotelOnline, en deze truc gaat ook op voor Netscape 7 ben ik achter gekomen!

Kan iemand me helpen?

Heb bovenstaande tip (installeren MRJ-pluginCarbon) geprobeerd, maar krijg nog steeds melding dat Java-application niet kan worden gestart.

Chimera 0.5 meldt (bij about:plugins) echter dat geinstalleerde plugin wel degelijk actief is.

Ik werk onder OS 10.2.1

Groet, Henk ???

Probeer de MRJ plugin die zich in je <library/internet Plug-Ins> bevindt eens te verwijderen (niet weggooien maar bijvoorbeeld even op de bureaublad parkeren) en dit kan ook nog het geval zijn in dezelfde map in je user folder.

misschien helpt dit?

Het probleem is ook dat sommige Java apps gewoon *niet* werken met Java 2 in OS X, omdat ze geschreven zijn met optimalisaties voor Microsoft's VM in Windows. En die is proprietary en verouderd zoals we weten, hetgeen standard-compliant en up-to-date VM's zoals die van Apple breekt. Het werkt in Classic soms nog wel, omdat dat een oudere Java versie is. Ja, het is het een genot om Java-enabled sites te bekijken in OS X, dat is alweer duidelijk. Met trucs zoals hier genoemd kan het soms wel eens werken, maar dus ook net zo vaak niet. Zie bijvoorbeeld www.sony.com/station of www.games.com als voorbeelden van Java apps die niet werken in een browser in OS X. Overigens lukt het dus wel weer om sommige van die applets in de Applet Launcher te draaien, maar dan moet je weer de Java applet uit de source lichten, een nieuw html document met die code maken, codebase tags aanpassen tot absolute url's, en dat laden in Applet Launcher. Niet echt handig dus. ???

Eerst: Postbank sucks natuurlijk ! Java is vernachelt sinds de update (verbetering) van 18 november. Ha! Nu is er al een nieuwe weg die werkt sinds een paar dagen: Onder classic Netscape 4.8 of onder X (voorkeur natuurlijk) met Mozilla 1.2.1 ... :evil:

:idea:
probeer deze (komt uit ander thread):

Girotel is nog eenvoudiger.

2x inloggen is voldoende, het is niet nodig eerste een overschrijving in te vullen.
Het wordt dus:
Inloggen girotel met netscape(7.0) /mozilla(1.2),
uitloggen,
opnieuw inloggen,
overschrijven.

Life is simpel.
De postbank niet…

kweenie of dit ook voor jag geldt
probeer t

tip om girotel te gebruiken op OSX: start netscape 4.7 vanuit OSX zonder dat classic al actief is, maar wel moet je al on-line zijn. Classic wordt opgestart en daarna netscape, ga naar postbank en start girotel en alles werkt ok!! Heel naar, maar werkt ook: benader postbank via virtual pc onder OSX

succes en nu maar wachten op inlossing belofte postbank dat girotel voor netscape 7 onder OSX geschiklt wordt gemaakt.