Girotel werkt niet meer

Ik heb sinds enkele dagen problemen met girotel onder OS X, ik gebruikte zowel Chimera en Netscape met de MRJ plugin om te girotellen, maar sinds enig dagen krijg ik een java foutmelding code 3701 als ik de tan code heb ingevoerd. Ik kan nu alleen nog in de klassieke omgeving (OS (9.2) girotel gebruiken (met netscape 4.7) als ik geld wil overmaken.

Heeft de postbank iets veranderd of ben ik de enige die plotseling dit probleem heeft? Is er misschien iemand die dan weet wat er bij mij aan de hand is? Tot heden werkte girotel prima onder OS X bij mij!

Het ligt weer eens bij de Postbank. Die hebben weer wat veranderd omdat de windhoosdozen teveel last van fouten hadden. Voor meer info, kijk op:

http://www.macfan.nl/art.lasso?item=34409
en daarna op
http://www.macfan.nl/art.lasso?item=34407

MF

Bedankt voor je reactie! Ik hoop dan maar dat de postbank erg snel een oplossing brengt voor OS X anders zijn ze binnenkort een klant armer!!

Ga maar vast op zoek naar een andere bank, want ik heb begrepen dat ze er niet erg veel moeite voor willen doen...

Ik ondervond hetzelfde probleem.Vorige week kon je nog geld overmaken met Mozilla.Maar eergisteren lukte het inderdaad niet meer.Echt balen.Waarom het nou met netscape 4.7 nog wel lukt is mij een raadsel.het heeft steeds met die verdomde Java-applet te maken.

Weet iemand of bankieren met bijvoorbeeld de ABN-AMRO geen enkel probleem is???[onder Jaguar wel te verstaan]

Groeten,jeroen

1. :roll:

Ik gebruik zelf ABN AMRO en RABO (IE, Jaguar). ABN AMRO werkt wat mij betreft het beste, aangezien bij de RABO het adresboek niet werkt, en bij ABN AMRO wel. Volgens mij zijn ze bij ABN AMRO ook iets Mac-vriendelijker. Op de RABO-site staat meen ik ergens dat de internet-bankiersite voor Windows is ontworpen maar ook waarschijnlijk voor andere systemen werkt. (dus we hebben geluk dat 't allemaal werkt, maar wie geeft me de garantie dat 't morgen ook nog werkt met zo'n bedrijfsfilosofie...

Alles van de postbank doet het wel met de nieuwste [u:a945016403]Mozilla 1.2 Beta Browser![/u:a945016403] Gewoon installeren en alles hoort het te doen. Verder zijn er nog andere meer omslachtige mannieren om girotel/internet sparen het wel te laten doen:

Via Virtual PC :? in internet explorer… nou, liever niet dus…

Of door inderdaad gewoon over te stappen naar ABN! werkt helemaal 100% goed!!!

Mozilla kan je gewoon vinden bij versiontracker…

Tja, ABN noemt zich niet zomaar de MacBank lijkt me. Ik stap binnenkort ook naar ze over, ik heb genoeg van de Postbank

RemiroQuai,

Ik heb Mozilla 1.2 Beta bij mij ook draaiende, maar ik krijg toch echt de dezelfde foutmelding als bij de andere browsers (Chimera, Netscape)! Kun je me dan misschien vertellen of je iets bijzonders hebt gedaan waardoor het bij jouw wel werkt?

Ondertussen heb ik al een boze mail naar de postbank gestuurd! Kreeg een antwoord terug dat er in ieder geval hard werd gezocht naar een oplossing om het weer werkend te krijgen onder OS X!

Chrisitan

Fried,

Als je Rabo met Netscape (of soortgenoten) gebruikt, werkt alles wel goed… (tenminste bij mij wel :smiley: )

pepe

Ik heb net de "nieuwste"versie van Mozilla gedownload i.2b,en ik krijg bij het overschrijven van geld nog steeds de 3701 melding dat er een probleem is bij het initialiseren van het java applet.Jammer.

Toch nog even volhouden met netscape 4.7 in de classic-omgeving dan maar

jeroen :cry:

remiroquai,heb jij 10,1,5 of jaguar??.Bij 10.1.5 doet alles het nog wel.Sinds ik Jaguar heb niet meer.[Behalve mozilla,die deed het een week geleden nog wel maar nu ook niet meer]

Ik denk dat hier een paar dingen door elkaar lopen. De Postbank heeft voor een ander systeem gekozen waardoor je niet meer op de normale manier met OS X geld kunt overmaken. Ook Mozilla werkt niet meer, waarschijnlijk hebben mensen die zeggen dat het wel werkt de laatste twee weken geen opdrachten verstuurd. Saldo checken gaat nog wel. Volgens MacFan kun je het alleen nog werkend krijgen door via de homepage van de Postbank naar Girotel Online te gaan. Dus niet via het normale inlogvenster. Ik heb dit nog niet geprobeerd, dus kan dat ook niet bevestigen. En als alternatieve bank lijkt SNS een goede keuze. Heeft prima internetfaciliteiten en weet dat de Mac bestaat. ABN Amro mag zich dan wel de MacBank noemen, daar blijkt niets van op hun website. Volgens mij beperkt die leuze zich tot zakelijk bankieren.

De manier van MacFan (via de homepage doorklikken naar girotel online) werkt bij mij in ieder geval niet. De helpdesk van de Postbank doet z'n naam ook niet echt eer aan. Twee keer gebeld en twee keer een verschillend 'standaard' antwoord. (gooi de koekies es weg etc). Vertel me dan gewoon dat je het systeem hebt aangepast. Ik ben al meer dan 10 jaar bij de postbank. maar ik wordt hiet sch**t ziek van. Zou apple nederland niet een leuke 'switch' campagne kunnen lanceren gericht op internetbankieren? Ik denk dat ik maar switch naar de SNS...

Ik krijg girotel dus met geen mogelijkheid aan de praat bij mij. Ik geef de postbank nog enkele weekjes en anders maak ik een overstap naar een andere bank. Ben het namelijk langzamerhand ook aardig beu!

Ik ben voor een vriend van me ook aan het uitzoeken waarom hij niet kan girotellen met OS X. Ik heb alles geprobeerd: verschillende browsers, mrj prugins, nightly builds etc etc.

Van mijn Mac dealer hoorde ik iets dat ik nog in geen enkel forum heb gezien: als je achter een router zit, werkt het girotellen sowieso niet. Iets met ip adressen die dan niet meer gevonden kunnen worden. Een techneut kan mijn opmerking waarschijnlijk uitleggen. Ik niet meer :oops:

In ieder geval is dit hier wel ff het noemen waard. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft…

Tiny,

Bedankt voor je inbreng, helaas moet ik zeggen dat ik niet achter een router zit en ik denk dat ik niet alleen voor mezelf hoef te spreken bij deze. Ik ga namelijk via mijn analoge interne modem op internet.

Wat een router is weet ik wel, maar hoe het komt dat de IP adressen niet meer zichtbaar zijn kan misschien iemand anders uitleggen want dat weet ik niet! Eenvoudig gezegd zorgt een router ervoor dat je inkomende internetverbinding (kabelmodem bv) word opgesplits naar meerdere computers. Dat wil zeggen dat je aan je internetaansluiting thuis meerdere computer kan hangen en deze gelijktijdig met internet kan gebruiken.

Ik hoop zelf nog steeds dat de postbank op korte termijn met een oplossing gaat komen voor OS X gebruikers. Het overstappen naar een ander bank lijkt me erg omslachtig en is niet mijn eerste keuze om het probleem te verhelpen. Het rare is dat girotel via de oude Netscape 4.7 browser wel nog steeds werkt terwijl de nieuwe versies niet meer werken. Als we wisten wat netscape 4.7 heeft wat de andere versies onder os x niet hebben was er misschien zelf een oplossing te bedenken of te vinden.

Ik zag zojuist op de website van macfan (www.macfan.nl) dat de postbank voor 2003 met een oplossing zal komen voor girotel online op de mac. Hieronder staat de link

http://www.macfan.nl/art.lasso?item=34417

Ik hoop dat ze dit waarmaken, ik ga in ieder geval de tijd uitzitten en me behelpen met netscape 4.7 onder OS 9 tot het eind van het jaar. Als ze het waarmaken dan hebben ze toch geluisterd naar de macgebruikers en verdienen ze toch een pluimpje van mij!!

tsja bij mij deed hij het idd wel tot 10.2.2.....ik heb verder niets vreemds met mozilla gedaan ofzo hoor.....alles deed het gewoon...maar nu idd niet meer, het lijkt wel of Postbank iets echt helemaal tegen maccers heeft....Ik bedoel; is er eindelijk iets om op girotel te komen, veranderen ze (blijkbaar) weer iets. Nou bij deze sorry voor het loze nieuws... :oops:

Nogsteeds het beste advies:
[u:1da2884188]STAP OVER OP ABN[/u:1da2884188]

[quote:b9b0580a68="RemiroQuai"]Nogsteeds het beste advies: [u:b9b0580a68]STAP OVER OP ABN[/u:b9b0580a68][/quote:b9b0580a68]

Dát was ik toch al van plan :idea: