Gitaar aansluiten op garageband

Hallo,

ik probeer mijn gitaar aan te sluiten op garageband met behulp van een fox amplug die ik dan met een aux-aux kabel naar mijn mac lijdt. (ik weet het niet het mooiste geluid, maar wel goedkoop)

maar nu na een paar dagen krijg ik het nog steeds niet aan de praat. Hoe kan ik het beste garageband instellen, of is mijn gedachtegang gewoon iets te simpel :)

alvast bedankt

Misschien even zeggen wat er nou precies niet lukt.
Het is moeilijk om te zeggen wat je moet doen als we niet precies weten wat het probleem is.

Als ik het goed begrijp heb je je gitaar aangesloten op de mini-jack audio ingang op je Mac.

Wat je doet is het volgende:

In Garageband:

- Maak een nieuw spoor aan
- Kies voor [i]Elektrische gitaar[/i]
- Dubbel klik op de versterker in het rechter scherm
- Kies bij [i]Invoer Bron[/i] voor [i]Mono 1 (ingebouwde Ingang)[/i]
- Kies bij [i]Monitor[/i] voor [i]Aan[/i]

Zorg dat het geluid van je Mac aanstaat én het geluid van je gitaar. Als het goed is heb je nu geluid...

Ik snap die Vox (geen Fox) plug er tussen niet helemaal.
Gewoon een kabel met 6.3 aan de ene kant en 3.5mm aan de andere kant voldoet ook.

En verder zou het met de aanwijzing van FiLX zonder problemen direct moeten werken.

Oke bedankt iedereen, ik denk dat ik idd gewoon een 6,3 - 3,5 kabbel koop want ook als ik jullie instructies volg, dan klink dit echt erg slecht.

Had verwacht dat het "hol" zou klinken, maar dit klinkt meer alsof ik met een gitaar speel met een versterker onder water :)

Zal aan die Vox kunnen liggen ja. Wat KW ook zegt, een verloopje van amp kabel naar 3,5 en je bent er. Ik neem aan dat je al een amp kabel bij je gitaar hebt, dus je hebt alleen een verloop plugje naar 3,5 nodig. Die plugjes kosten een eurootje ofzo. Zo heb ik het ook en het werkt prima. En echt geweldig wordt het geluid op deze manier natuurlijk nooit, maar het voldoet prima om een beetje te klooien, loopjes in te spelen en om een ruwe versie te maken van wat er in je hoofd zit. Kortom, voor thuis is het geluid prima.

Let vooral even op het stem apparaat dat in Garagebands verstopt zit. Ik was er erg blij mee toen ik die ontdekte :smile:

Succes ermee...