Glasplaat iets scheef

Hm, het is me opgevallen dat de glasplaat in de linkerbovenhoek een milimeter verder van de aluminiumrand is verwijderd dan aan de rechterkant. Mierenneukerij of terug naar Prowarehouse?

Volgens mij is dat normaal hoor, want ik heb dat ook.

Het zit vast met magneetjes (bij de iMac tenminste), dus wellicht kan je 'm wat verplaatsen...? Met een zuignapje o.i.d.; daar staat ook een filmpje van op internet, hoe je de glasplaat kan verwijderen om bijvoorbeeld er achter schoon te kunnen maken.

Dat ‘het hoort’ is natuurlijk niet logisch; het moet allemaal wel recht zitten. Het kan wel uitzakken, aangezien het eigenlijk los zit, maar dat betekend dat je het ook weer kan terugschuiven. Lijkt mij.

Dat is vervelend. Ik heb hier een klein vlekje op mijn scherm van mijn MBP, zit er al een jaar. Ga je daarvoor terug? Ik niet in ieder geval.

Je kan natuurlijk dit eens proberen en dan recht proberen te zetten.

In welke richting is hij van de rand verwijderd? Bij mij is hij inderdaad een milimeter aan de bovenkant van de rand verwijderd (links en rechts). Het kan zijn dat hij in transport op ze rug heeft gelegen en de glasplaat wat is gaan schuiven. Door de zwaartekracht denk ik zelf dat hij nu wat naar beneden zal zakken waardoor hij links en rechts een milimeter naar beneden zit.

Of niet?

De glasplaat zit zowel boven als onder niet tegen de aluminium rand aan, een kleine naad loopt rond het beeldscherm. Ik ben vandaag ook in een Apple winkel geweest en heb even gekeken naar de iMac's die daar stonden. Deze hadden hetzelfde als de mijne, het enige verschil is dat het aan de ene kant de naad wat breder is dan aan de andere kant. Ik neem aan dat niet elke glasplaat bij elke iMac op dezelfde plek zit, aangezien er wat speling in zit.

Het stoort me niet ofzo en ik wil die ‘lastige’ procedure van het glas verwijderen liever niet uitvoeren. Het enige wat ik wilde weten of dit een probleem vormt, niet dat de glasplaat er zo dadelijk een keer er uit valt.

EDIT:

Hierbij een foto waarbij je, als je goed kijkt, kunt zien wat ik bedoel. Hier is de de naad aan de rechterbovenkant ietsjes breder dan aan de linkerkant. Het feit dat ik dit minimale probleempje al post zegt genoeg, ik maak me teveel zorgen :sealed:

Teruggaan naar de verkoper! Dit kan toch niet?

Jos

Jeetje, was ik net over mijn angst heen kom jij met die post!

Als je nu eens de tijd neemt om alle posts eens goed door te lezen en/of de filmpjes te bekijken. Ik weet niet waar je je druk om maakt, maar het beeldscherm zit vast met magneetjes. Dit was al verteld. Valt er ook echt niet uit. Het scherm is op een hele makkelijke manier los te halen, zie de link van het filmpje. Wil je dit niet doen, dan zul je er gewoon genoegen mee moeten nemen. Het scherm zit ietwat scheef. Dan moet het trouwens aan de onderkant ook scheef zitten.......... Je zou misschien iets tussen de linkerbovenkant van je scherm kunne frommelen, zodat het scherm misschien een fractie naar beneden schuift. Dan is je probleem ook opgelost?

Aan de onderkant is er ook een minimaal verschil. Goed, ik neem er genoegen mee. Ik doe er nu niets aan. Mocht het ooit zover komen dat er stof ofzoiets dergelijks achter de glasplaat verdwijnt en dat moet schoongemaakt worden, dan kan ik gelijk de glasplaat rechtzetten.

Dankjulliewel voor al jullie tips, mijn excuses dat ik een beetje paranoïde overkom, maar dat ben ik altijd bij nieuwe dingen.

Een beetje speling is ook wel handig, de iMac wordt nogal warm aan de bovenkant.

Had mijn iMac ook, niks om je zorgen om te maken. Die glasplaat zit "los" dus de glasplaat moet wat ruimte om zich heen hebben om deze te kunnen verwijderen in het geval van service. Daarbij heeft niet elke glasplaat exact dezelfde vorm, dus dat verschilt ook nog per iMac.

Gewoon plezier hebben van je iMac. :slight_smile:

@Blixa Even een vraagje! Staat jou iMac in een kastje en zie ik het goed dat er boven je iMac meteen een plank zit?

Als dat zo is… dan zou ik hem wel de (meer) ruimte boven geven om te kunnen ventileren!
Ik weet niet of de iMac warm wordt bij een beetje stevig gebruik (zoals photoshoppen)?

daar zit ruimte genoeg tussen hoor...

[quote:8b6969f353="Blixa"]Hm, het is me opgevallen dat de glasplaat in de linkerbovenhoek een milimeter verder van de aluminiumrand is verwijderd dan aan de rechterkant. Mierenneukerij of terug naar Prowarehouse?[/quote:8b6969f353]

Als je er aan stoort, zou ik teruggaan. Ik had destijds een iMac G5. Daar zat het TFT scherm er scheef in: scheelde zeker zo’n 2 a 3 mm. Hier ben ik ook mee teruggegaan.

Het scherm zelf zit er niet scheef in, het is echt alleen de glasplaat. Ik stoor me er niet aan, het valt niet op tenzij je echt goed kijkt.

[quote:873bf99e4d=“elice82”]@Blixa
Even een vraagje!
Staat jou iMac in een kastje en zie ik het goed dat er boven je iMac meteen een plank zit?

Als dat zo is… dan zou ik hem wel de (meer) ruimte boven geven om te kunnen ventileren!
Ik weet niet of de iMac warm wordt bij een beetje stevig gebruik (zoals photoshoppen)?[/quote:873bf99e4d]

Ow, die foto is niet van mij hoor! Die heb ik van het internet geplukt. Boven de mijne zit zeker nog anderhalve meter, hoog plafond in die oude huizen.

@Blixa Ow ok. Maar goed ik vind namelijk dat een iMac goed moet kunnen ventileren, minstens 30cm vrije ruimte er boven! Hij maakt juist gebruik van een natuurlijke air flow! Anders gaat die onnodig staan te koelen! Doordat warme lucht vastgehouden wordt.

[quote:dab8c5401b="Blixa"]Hm, het is me opgevallen dat de glasplaat in de linkerbovenhoek een milimeter verder van de aluminiumrand is verwijderd dan aan de rechterkant. Mierenneukerij of terug naar Prowarehouse?[/quote:dab8c5401b] Hebben alle iMacs, inclusief de drie die ik in huis heb gehad. De ruimtes kunnen verschillen naarmate de iMac lang aanstaat en de casing warm wordt.

De glasplaat zit met magneten vast en is dus niet vastgeklemd tussen de randen van de casing.