Gmail, Apple Mail, inbox

Klopt; ik gebruik Apple Mail op OS X 10.11.

Ja; zie afbeelding boven.

Ik gebruik Gmail al sinds 2005, en heb nooit op gmail.com iets veranderd om het te laten werken in Apple Mail.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je onder instellingen filters hebt aanstaan zodat de inbox wordt overgeslagen. Dat kan een reden zijn dat e-mailtjes alleen onder ‘alle berichten’ verschijnen en niet in de inbox/inkomende berichten.

Hier dito: Gmail (meerdere) als één van accounts in (Apple) Mail.app.

Maar JJJ heeft geen probleem met de Gmail binnenhalen, blijkbaar, maar met de automatische plaatsing.
Misschien even de account in Mail weggooien, en opnieuw aanmaken?

Kun je een schermafdruk tonen van de situatie die zich wel voordoet? (niet van wat je mist uiteraard). Dit maakt het allemaal een stuk beter te begrijpen namelijk.

En je ziet dat ondanks de beperkte info er genoeg OMT-ers zijn die je willen helpen (moi incluis). Maar dan moet je wel even meewerken en ze geven wat ze denken nodig te hebben aan info…

Wat Zakske aangeeft, lijkt mij de juiste. Ik heb zelf ook nog nooit in de instellingen van Gmail.com gezeten. En ik snap ook wel waarom je moeite hebt om een oplossing voor je probleem te vinden, als jij denkt dat het antwoord bij Gmail.com te vinden is en je wellicht het elders moet zoeken. Ik denk dat Zakske en GoeieDag aardig in de goede richting zitten.

Daarbij is het zo dat je vraagstelling onduidelijk is in dit geval. Maar samenvattend. Je hebt een Gmail account in Apple Mail. De inkomende mail van Gmail komt niet bij je inbox in Apple Mail maar op een andere plek. De reden waarom wij niet direct kunnen zeggen waarom dit gebeurd en hoe je dat moet veranderen is, omdat er meerdere Inboxen en mappen en regels bestaan.
Als je in Apple Mail meerdere accounts hebt, dan hebben die ieder een eigen inbox. Ik mag hopen dat de Gmail mail wel in de inbox van Gmail zelf komt. Wat jij wil, is waarschijnlijk dat het op de verzamelde inbox in Apple Mail binnenkomt en dat dat nu niet gebeurd.

Zie je dat ik in deze uitleg een paar aannames doe die wellicht niet kloppen. Waarom is dat? Omdat je niet genoeg informatie geeft. Wij moeten gissen naar wat je precies wil, maar we moeten ook gelijk het antwoord hebben. Dat is lastig.

Maar als met mijn uitleg van jouw probleem goed zit, dan moet je inderdaad niet bij de instellingen van Gmail.com zijn, maar in Apple Mail zelf en de automatische plaatsing daarin.

@Goeiedag,

Ik krijg hier allemaal antwoorden op vragen die ik niet gesteld heb, is lezen en bij de vragen blijven zo moeilijk?

Voorbeeld: @Goeiedag, waar staat dat ik moeite heb met Gmail binnenhalen???

@BartjeGossen,

Jij zit waarschijnlijk in de goede richting, ik gaf al aan dat het iets met labels te maken kon hebben.

Heb jij misschien een voorbeld van de instellingen waarbij de inbox wordt overgeslagen? dan kan ik het tegenovergestelde instellen…

Zoiets:

Zucht…

Het feit dat je dus antwoorden krijgt op vragen die je niet stelt, heeft dus te maken dat je te weinig informatie geeft.

Maar goed. Mijn Gmail werkt goed. (domste antwoord wat je kan geven op iemand anders zijn probleem)
Als jij echt denkt dat je het bij Gmail.com moet zoeken.
Dit zijn mijn instellingen daarin. Hopelijk heb je er iets aan.

Als ik er zelf naar kijk, zie ik dus al dat je de inbox in Gmail niet eens uit IMAP kan halen.

Zeg Joopjoopjoop,

Er zijn hier mensen die je proberen te helpen hoor…

Het zou je sieren als je hen ook probeert te helpen met meer uitleg en duiding van je dilemma.

Maar ach, dan niet.

@BartjeGossen,

Ik heb inmiddels gevonden bij Gmail.com/mail, dat het mogelijk is om een email te verplaatsen naar de inbox, echter dat werkt alleen met de “hand”,online bij google.

Ik zou uiteraard willen dat de email gewoon automatisch naar de inbox van gmail gaat, het lukt me niet omdat zo in te stellen!!!

Mijn topic vraag blijft dus overeind:

Welke instellingen zijn er nodig om Gmail.com email in de inbox te zien?

Dan zal het ook in Apple Mail wel goed komen…

Een bijkomend probleem is, dat de help voorbeelden van Google, niet overeenkomen met het interface van gmail.com online, zo is het vaak niet mogelijk om de getoonde voorbeelden na te volgen en dan houd het op voor mij…

En onze screenshots? Helpen die? Of wil je andere screenshots van Gmail? Roept u maar.

[quote=JoopJoopJoop url=http://www.onemorething.nl/community/topic/gmail-apple-mail-inbox/page/2/#post-3013130 time=1479410498]Mijn topic vraag blijft dus overeind:

Welke instellingen zijn er nodig om Gmail.com email in de inbox te zien?[/quote]

Zoals ik al eerder zei; géén. Tenzij je zelf dingen hebt aangepast op gmail.com moet het gewoon werken. Ik gebruik het al meer dan tien jaar op verschillende Macs, en ik heb nooit iets ingesteld.

@BartjeGossen,

Ik heb bij google mail online een optie gevonden om een email naar de inbox te verplaatsen, dit kan echter alleen “met de hand” gmail zou dit zelf automatisch moeten kunnen doen, niet gevonden waar dat is in te stellen…

Mijn topic blijft dus:

“Welke instellingen zijn er nodig om Gmail.com email in de inbox te zien?”

Als dat is gelukt zal het vanzelf in Apple Mail ook goed gaan verwacht ik.

Komt nog bij dat de help bestanden van google betreffende Gmail vaak voorbeelden tonen die niet terug te vinden zijn in de web versie van Gmail.

Daar heb ik dus ook niks aan…

Andere poging om je te helpen. Je hebt dus mails die niet in je inbox staan. Waar staan ze nu dan wel? In een map die je zelf hebt aangemaakt?

@JoopJoopJoop: heb je in Gmail toevallig filters ingesteld waarbij aangevinkt is dat de inbox moet worden overgeslagen?

Overigens: in Gmail heb je geen mappen, maar eigenlijk alleen labels, dus ook de inbox is slechts een label. Alle mail die binnen komt in Gmail krijgt in principe het label “inbox” tenzij je in filters hebt ingesteld dat de inbox moet worden overgeslagen omdat je bepaalde mails direct onder een ander label wil zetten. In het labs gedeelte van Gmail zit ook een tool met drie inbox’en; als je dit hebt ingeschakeld loopt e.e.a. ook anders.
Dat gezegd hebbende zou je veronderstellen dat alle mail gewoon in je Appel Mail inbox moet komen, ongeacht de filters die er in Gmail aangegeven worden. Dus inderdaad de vraag: waar komen de mails uit Gmail nu terecht?

verspilde moeite denk ik…

[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/gmail-apple-mail-inbox/#post-3012898 time=1479379139]Maar JJJ heeft geen probleem met de Gmail binnenhalen, blijkbaar, maar met de automatische plaatsing.
Misschien even de account in Mail weggooien, en opnieuw aanmaken?[/quote]

[quote=JoopJoopJoop url=http://www.onemorething.nl/community/topic/gmail-apple-mail-inbox/#post-3012920 time=1479381427]@Goeiedag, is lezen en bij de vragen blijven zo moeilijk?
Voorbeeld: @Goeiedag, waar staat dat ik moeite heb met Gmail binnenhalen???[/quote]

GEEN, 3xJoop, er staat: GEEN. Wie heeft er nu moeite met lezen!!! (<= veel vraag- en uitroeptekens omdat je er zo van houdt!!!)
Verder geef ik je nog een tip/optie, waar je verder niet op reageert.

Inderdaad: 3xJoop proberen te helpen is volledig verspilde moeite.
Wat een dombo!