Gmail configureren met Mail

Als ik gmail volgens de instructies van gmail met mail geconfigureerd heb en dan probeer een mail te sturen krijg ik onder andere deze foutmeldein:

[i:409d396ebf]Dit bericht kan niet worden bezorgd en blijft in het postvak voor uitgaande post staan totdat het kan worden bezorgd.

De server accepteert het afzenderadres ....@gmail.com niet.[/i:409d396ebf]

Of ik krijg deze foutmelding

[i:409d396ebf]Bericht kan niet worden verstuurd via de server smtp.gmail.com
Gebruik het onderstaande venstermenu om een andere server voor uitgaande post te proberen. Deze server wordt voor alle berichten gebruikt totdat u Mail stopt of uw netwerkinstellingen wijzigt.

Bericht van: Mij <...@gmail.com>[/i:409d396ebf]

Met daaronder de opties:

[i:409d396ebf]wijzig bericht, probeer later opnieuw, prober met deze server[/i:409d396ebf] (die kan ik dan daarboven selecteren in zo’n uitrol menu)

Het lijkt alsof je niet de juist inloggegevens voor je SMTP server gegeven hebt (dat is niet hetzelfde veld als voor POP3)

Er vanuit gaande dat je wel smtp.gmail.com hebt ingevuld bij de uitgaande post; Je moet ook nog de beveiligde poort instellen:

screenshot:
[img:d9ef1bdd2b]http://members.home.nl/t.leffers/gmail2.png[/img:d9ef1bdd2b]

Gmail POP instellingen:

Incoming Mail Server: pop.gmail.com
User Name: xxx
Password: ••••••

Outgoing Mail Server (SMTP): smtp.gmail.com
User Name: xxx
Password: ••••••
Dan staat er zoiets als: smtp.gmail.com:xxx@gmail.com

• Port 995/SSL instellingen zoals hierboven (maar dat gaat volgens mij automatisch na het koppelen van je gebruikersnaam en je paswoord aan de smtp server).

Zo heb ik het ook, wat bedoel je met die onderste regel?

Voor de zekerheid dit heb ik:

Type account POP

beschrijving: POP-account
E-mailadres: .....@gmail.com
Volledige naam: Laura Baakman
server inkomende post: pop.gmail.com
gebruikersnaam: ...@gmail.com
wachtwoord ************

serveruitgaande post (SMTP): smtp.gmail.com

Je uitgaande (smtp) is toch die van je internetprovider? Dus bijvoorbeeld smtp.versatel.nl

Of snap ik het niet? GMail is toch geen provider

[edit]klik hier voor de instellingen[/edit]

Je hebt het helemaal goed, Dimelot. Ik denk ook dat dat de oplossing voor het probleem is.

Veel ISP's weigeren tegenwoordig een andere dan hun eigen SMTP server ivm met SPAM misbruik. Te begrijpen, maar lastig als je veel ergens anders aan het werk bent met je leptop. Kan je namelijk wel mail ontvangen maar niet beantwoorden....

Ik kan op speedxs bijvoorbeeld ook niet de SMTP server van .mac gebruiken…

Als hij het bij error met dezelfde instellingen als de mijne wel doet waarom bij mij dan niet?

Heb het met waarschijnlijke server geprobeerd, helpt voor geen meter. Krijg nog steeds foutmeldingen en ontvang nu om de een of andere stom reden ook geen berichten meer.

ik heb ook in het Hotmail topic gereageerd, vandaar een linkje naar dat verhaal. Volgens de website van Gmail moet dat werken

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=890470#890470