Gmail in Safari, kan geen bijlage meer toevoegen?

Ik zit al een uur te klooien zeg. Opeens kan ik in Gmail geen bijlage meer toevoegen aan nieuwe berichten.

Ik klik op Bestand toevoegen als bijlage => krijg het finder venstertje => kies een willekeurig bestand => druk op openen en dan… gebeurt helemaal niks?! (normaal krijg je dan het upload balkje enz).

Als ik dit met Camino (Firefox) probeer, gaat het wel goed, dus het probleem zit hem in Safari.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, heb o.a. Safari opnieuw ingesteld, Glims er voor zekerheid afgehaald, permissie hersteld, opnieuw opgestart, andere type bestanden geselecteerd, maar het blijft niet werken.

Iemand een idee?

Ligt in elk geval niet aan Safari denk ik. Hier werkt 't prima inclusief Upload-balkje :-)

Heb hier een MBP met laatste updates.

Ze zijn de laatste tijd een beetje aan het updaten, dus wellicht dat je gewoon een beetje geduld moet hebben :)

[quote:93ee158874="THX-1138"]Ligt in elk geval niet aan Safari denk ik. Hier werkt 't prima inclusief Upload-balkje :-)

Heb hier een MBP met laatste updates.[/quote:93ee158874]

Ligt wel aan Safari, aangezien met een andere browser gewoon meteen werkt :slight_smile:
Bij mij heeft het ook altijd gewoon gewerkt, tot een paar uur geleden :?

[quote:93ee158874]Ze zijn de laatste tijd een beetje aan het updaten, dus wellicht dat je gewoon een beetje geduld moet hebben :-)[/quote:93ee158874]

Ligt het ook niet aan aangezien het 100% werkt op een andere browser :slight_smile:

Iemand anders die misschien ooit een gmail probleem met safari heeft gehad?

Ik denk dat het niet een algemeen Safari probleem is want hier werkt het ook prima. Heb je toevallig onlangs nog iets nieuws geïnstalleerd?

Hebbes! Bij gmail kun je instellen op welke manier je bijlagen wilt toevoegen:

• Geavanceerde bijlagefuncties
    (Bekijk de voortgangsbalken wanneer je bestanden aan berichten toevoegt en voeg meerdere bestanden ineens toe. Hiervoor is Flash vereist)

• Eenvoudige bijlagefuncties
    (Bestanden een voor een toevoegen en geen voortgangsbalken weergeven)

Hij stond op Geavanceerde bijlagefunctie, daarvoor is Flash vereist en wat heb ik gister geïnstalleerd… De beta Flash versie voor mac. Dus die nieuwe Flash versie is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.

Ik heb het nu op ‘Eenvoudige bijlagefunctie’ staan, en die werkt gewoon.

ik heb hetzelfde probleem, thx for the solution

[quote:0f0d49238d="bgielink"]ik heb hetzelfde probleem, thx for the solution[/quote:0f0d49238d] Nog een andere oplossing voor mij was die Flash opnieuw installeren. Daarna deed gmail bijlage het ook weer met de optie 'Geavanceerde bijlagefuncties ' in Safari.