Gmail probleem

Hallo,

Ik heb een antwoord email ingesteld in Gmail zodat mensen die mij mailen kunnen lezen dat ik 1 x per dag mijn mail verwerk. Het probleem is dat als ik zelf een bericht stuur vanuit Gmail (dus ook via die auto beantwoorder) ik ook een kopie van het bericht in mijn mail.app (pop) ontvang.

Normaal is dat geen punt, want ik gebruik alleen pop, maar nu beantwoord de gmail server standaard alle mail en ontvang ik dus al die afwezigheidsmeldingen. :x

Ik heb alle instellingen nagelopen, maar kom er niet uit.

Kan iemand me verder helpen?

Mmm als ik een mailtje stuur naar iemand verwacht ik niet direct iets terug. Dus opzich is 1 keer per dag je emailberichten verwerken normaal te noemen en heb je geen automatisch bericht nodig.

Een automatisch bericht van Google Gmail is meer voor als je op vakantie gaat, ik zie zelf geen andere instellingen, wat ik wel zag was een onderschrift dus misschien kan je daar wat mee?

Die afwezigheidsmeldingen zijn verzonden mails, dus die komen ook in mail binnen. Kun je in Mail niet gewoon een regel aanmaken die die mails gelijk weggooit.

Overigens vindt ik het ook een beetje overdreven om te zeggen dat je die dag je mail verwerkt. Mensen verwarren e-mail wel eens met telefoongesprekken. Je hoeft niet gelijk terug te praten.

[quote:6ae68e1cad="www.project-euh.com"]Die afwezigheidsmeldingen zijn verzonden mails, dus die komen ook in mail binnen. Kun je in Mail niet gewoon een regel aanmaken die die mails gelijk weggooit.

Overigens vindt ik het ook een beetje overdreven om te zeggen dat je die dag je mail verwerkt. Mensen verwarren e-mail wel eens met telefoongesprekken. Je hoeft niet gelijk terug te praten.[/quote:6ae68e1cad]

Je hebt helemaal gelijk, maar het is de afgelopen tijd erg uit de hand gelopen en ik wil gewoon de grens trekken. Het helpt daarbij als je mensen even wijst op de nieuwe policy.

Ik zal die regel is proberen, maar het is toch vreemd dat elke verzonden mail vanuit gmail ook naar de pop wordt gestuurd.