gnutella............Jim

ik weet dat het frustrerend is als je net als kazaa op de pc je nummers wild downloaden, maar je kunt het niet omdat er geen of nauwelijks goede software voor is, daar kan ik helaas niets aan veranderen als dat zo was zou er al lang een kazaa clone voor de mac uitgekomen zijn.

net als velen heb ik het net afgespeurd om een redelijk programma te vinden zo heb je “Limewire of Acquisition” maar ik heb ook nog een andere gevonden…Jim is wel een bèta versie maar ik vindt hem wel goed (voor een bèta)

hij is uitsluitend voor OSX en ik ben benieuwt wat jullie er van vinden.

hier is de link : http://sourceforge.net/projects/jimp2p/

( Je moet wel giFT daemon aanzetten )

hoe zet je die Gift deamon aan?

...bij mij doet ie niks.....

wat is giFT deamon, en hoe zet je m aan,
als ik m aan wil zetten floept ie meteen weer uit…

klik op de groene ikoon, daar staat een button waar je Gift deamon aan en uit kan zetten. Voor een beta niet slecht dit.

...dat wil het niet doen.... als ik start druk, springt ie heel even op 'on' dan meteen weer op 'off'

welke instellingen moet ik doen voor:

http poort
daemon poort
child node

bij de prefs?

heeft wellicht met je firewall te maken. Ik weet niet welke poort je open moet zetten.

Hij werkt prima. Je moet ff uitzoeken hoe en wat vanwege vage functietoesten rechts. ALs rasechte maccer zocht ik het ook eerst in de 'preferences'. :) (beetje drukke site waarop je eerst moet zoeken naar download). Beetje vreemde interface, maar het werkt prima. Lijkt niet erg veel uitgebreider dan bv limewire... Leuk icoontje en naam..

even puzzelen met de prefs opver de share en download folders, maar volgens mij is het een best puik programma. Zeker voor een Beta

nou.....hij doet nada, poorten geprobeerd, paden ingetypt, maar hij wil die giFT deamon niet aanzetten....

gebruiken jullie jag, ik heb 10.1.5,
misschien is dat het??

Keep deamon running aangevinkt?

yep

dan geen idee...... Weet jij hoe je onder prefs de juiste map kan kiezen voor je sharewerk. Alles wordt nu in de Shared map van de usr gegooid...

was ff gecrashed.......komt maybe wel door jim.....

hoe staat je pad nu weergegeven?
en waar wil je naar toe?

zet ie m zelf standaard op shared

Pad vliegt eeruit als ik jim opnieuw start. hij zet hem dan zelf naar Shared, moet zijn Users/myname/Music/iTunes/iTunes Music

Ja dat gebeurd bij mij ook, jim doetet niet en het pad wat ik intyp verdwijnt als ik quit:

ik had zelf: /Users/Shared/Downloads

in principe moet je daar natuurlijk iets anders van kunnen maken
zolang je maar bij /Users/ begint…

maar doet niks…

Mja, hij (Jim) doet niet meer... :( Toch maar ff bij lime en Aq blijven.

yes....i give up too.... :(

Jim en GiftBox werken nu betrouwbaar bij mij en de zoekresultaten zijn ook niet echt tegenvallend te noemen.

Je moet ze nog ns proberen. (giftbox is nu ook een standalone app geworden, met een mooier icoontje als jim:P )