Go pro video hapert

Afgelopen maand ben ik op vakantie gegaan en daar eens mijn gloednieuwe gopro hero 5 uitgeprobeerd. Vol enthousiasme bij thuiskomst de videos op mijn iMac gezet en nu heb ik verschillende videos waarbij het beeld blijft hangen. Wat natuurlijk echt super frustrerend is. Ik heb hier echt geen verklaring voor en krijg het ook niet opgelost. De meeste videos doen het goed, maar bij een enkele blijft het beeld hangen. Zou iemand mij kunnen helpen?

Gegevens video:
grootte: 204mb
lengte: 27 sec
Resolutie: 2,7K 60FPS
Bitrate 57Mb/s

Opgeslagen op micro sd kaart Lexar 32GB

Gegevens iMac (aanschaf januari 2016)
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac16,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 3,1 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 4 MB
Geheugen: 8 GB

Ook mijn geheugen heeft genoeg ruimte; 707GB vrij van de 1TB.

De videos probeer ik af te spelen in de officiële software van gopro (GoPro Quik). Tevens vind ik het vreemd dat de bewuste videos het wel goed doen op mijn telefoon.

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Dat laatste is opvallend ja. Maar hoe bekijk je ze op de telefoon?

Maar een paar vraagjes. Je hebt het over een micro SD kaart. Speel je ze ook daarvanaf of heb je het eerst naar de iMac gekopieerd? Heb je nog andere edit software waarmee je het kan bekijken? Hoe is het als je 1 filmpje in Quicktime bekijkt?

Die 1TB is een harde schijf toch?
Ik kan mij voorstellen dat de 8GB werkgeheugen en harde schijf moeite hebben om 2.7K 60FPS footage soepel af te spelen. Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Het is toch een vrij nieuwe machine namelijk.

Op me telefoon kijk ik ze gewoon via foto’s / video bibliotheek. Ik heb de videos wel eerst naar mijn iMac geïmporteerd, had op andere forum gelezen dat het ook kan liggen aan de sd kaart maar dat lijkt me zelf sterk.

Zojuist het filmpje bekeken in Quicktime en dan doet hij het gewoon goed. Lijkt dus of het in de programma’s van GoPro zit, maar ik kan deze niet updaten o.i.d.

Die 1TB is inderdaad de harde schijf. Mij zelf lijkt het sterk dat me iMac problemen heeft met het afspelen van een video, de computer is vrij nieuw en staat ook niet vol of wordt er veel mee bewerkt. (maar hier heb ik ook niet echt verstand van)

HWS heel moderne codec, die je mac niet goed kan afspelen hws door ontbreken hardware versnelling terwijl gpu telefoon dat wel kan. Probeer eens kodi, die heeft net wat snellere decoding dan vlc en quicktime.

Waar het aan ligt, ik durf het niet te zeggen. Uiteindelijk maak ik van alle video’s mp4 of .mov bestanden, het liefst via iMovie, of FCP.
Maar ook daarin haperen de video’s tijdens het editen. Maar ja, mijn MacBook Pro is alweer zeven jaar oud. De GoPro Quick app werkt bij mij absoluut niet lekker, de GoPro Studio app een stuk vlotter ???. Maar na al het editen in alle video editing programma’s lopen de mp4 e.d als een speer.

Oké 2 weken verder, en ben alleen maar verder van huis en weet gewoon echt niet meer hoe ik dit moet gaan oplossen. :frowning:

Na alle problemen heb ik alle software van Gopro van me iMac afgehaald, omdat ik weet dat de fout zit in de Gopro programma’s (in andere programma’s speelt de video foutloos af). Alles is verwijderd, mappen e.d. ook. Ik heb dus toen alleen de app Gopro Quik gedownload, echter kon ik vanuit daar de video gaan bewerken in het edit programma Gopro Studio. Dit werkte gewoon simpel, rechtermuis knop en open in Gopro studio. Probleem is alleen dat deze button nergens meer is te vinden en ik dus ook de video niet eens meer kan bewerken. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik de app er weer op zou kunnen krijgen, de helmdesk bij Gopro werkt ook niet echt lekker want ze verwijzen me door naar de Quik app.

Iemand hier ervaring mee?

Waarom probeer je niet met iMovie te werken… dat werkt ook gewoon heel goed en makkelijk met je GoPro videos!