go to parent folder in x.3??

hey, dit kan dom klinken maar hoe ga je gemakkelijk naar de parent folder in een finder window.

in X.1 kon je dat via de titelbalk(zet dit om in mactaal :smiley: ) als ik me niet vergis

bedankt

ctrl klik op de vensterbalk en kies customize toolbar. Daar zit (in panther) dan een 'path' knop in die je in je balk kunt zetten. Ook met appeltje-klik op het vensterbalkikoontje laat een dropdown zien langs het pad naar boven.. eh beneden

[img:2cae69c063]http://www.noxbox.nl/files/path.png[/img:2cae69c063]

dankudankudanku :D

Is het ook mogelijk om een "alias" oid te maken naar de map "../", volgens mij zou hij dan naar zijn "parent" moeten gaan. Een alias kan je volgens mij gewoon in dat menutje zetten.

[quote:ac642fa387="ollebolle"]hey, dit kan dom klinken maar hoe ga je gemakkelijk naar de parent folder in een finder window.

in X.1 kon je dat via de titelbalk(zet dit om in mactaal :smiley: ) als ik me niet vergis

bedankt[/quote:ac642fa387]

appeltje + pijltje omhoog

en hij gaat naar de bovenliggende

(ook handig vanuit het buroblad want dan kom je in je home)

Het beste navigatiegereedschap dat er bestaat is Default Folder X, stclairsoftware.com hiermee kan je vanuit elke applicatie en venster heel snel switchen, ideaal als je veel bestanden en folders hebt!

Command+klik op de proxy (= het icoontje) bovenaan het venster om de hiƫrarchie van de bovenliggende map(pen) zichtbaar te maken.

Doe je dit in een browservenster, krijg je de hiƫrarchie van de URL te zien.