Goed adres voor aankoop refurbished Imac

Het is eindelijk zover, met een beetje geluk kan ik een andere, meer recente Imac kopen.
Mijn vraag: kan iemand mij een goede tip geven, ik ken eigenlijk alleen iUsed.

Bijkomende vraag: of ga ik beter voor een Macbook waar ik dan een extern scherm kan aan koppelen ?

Bedankt
Johny

johnyw,
Het advies voor een goede tweede hands is om te kijken bij: https://www.upgreatest.nl
Bekijk hun website of neem contact met ze op.

Ik zou in ieder geval voor een recente Mac met een M1 processor gaan. Hetzij de 24" iMac, hetzij een van de recente M1 MacBooks, aangevuld met een externe monitor als je die nog niet hebt.

En dan bij voorkeur met (minimaal) 16GB geheugen.
.
.

Goeie middag,
Morgen bestel ik deze:

Ik heb wel een paar extra vragen: Ik heb een time machine backup, zal ik daarmee een en ander kunnen terugplaatsen ? Die staat op een externe HD met usb.
Ook staat mijn volledige Itunes bibliotheek op een externe HD, ook usb.

Dit zijn de aansluitingen op mijn nieuwe machine
Screen Shot 2022-06-23 at 15.50.39

Voor mij is dat allemaal nieuw (sorry he) . Kan ik die externe HD aan mijn nieuwe mac aansluiten?

Er zijn verschillende typen USB, waarbij er richting computer eigenlijk maar twee verschillende aansluitingen gebruikt worden, namelijk USB type A en USB type C. Je iMac heeft beiden, dus ik voorzie geen problemen om je disk aan te sluiten.

Hebben beide disks een type-A aansluiting, dan is het misschien handig om een kleine USB-C Dock aan te schaffen. Maar ja, dan ben je gelijk zo’n 80 euro lichter.

Met een verloopje van USB-C naar USB-A kan dat inderdaad.

image

Het is eigenlijk te gek voor woorden…; Om een lang verhaal kort te maken: ik kan bij Bol.com de Imac die ik wil, niet kopen: ik kan alleen betalen via Bankcontact (dus Payconic) maaae dat lukt niet, niettegenstaande dat mijn limiet hoog genoeg! WAT IK ECHTE NIET WIST Is dat met payconiq betalingen van meer dan 1500€ niet kunnen ??? Waarom staat die betalingsoptie dan op Bol.com ,Waar vind ik elders dan bij Bol.com een Imac met dezelfde specicaties, Want hier in Belgie, in de winkels, vind je alleen machines met 256GB interne sdd schijf en max 8GB RAM. Ik laar de Mac stores buiten beschouwing want daar rijzen de prijzen de pan uit!!
Us hier zit ik dan (gefrustreerd)

En hier MacFreak Shop > Mac > iMac 24-inch

Kun je op bol.com niet kiezen voor achteraf betalen, dan kun je het via een gewone overschrijving doen.

Ik heb dit vorig jaar gedaan met de aanschaf van mijn MacBook Pro 14”.

Ben zelf ook van België en had hetzelfde probleem, maar met achteraf betalen is het gelukt

Ik heb de klantendienst van Bol aan de lijn gehad en die mevrouw zei kortweg dat betalen met een overschrijving niet mogelijk was…

ik ga der gewoon eentje bij Apple zelf bestellen, kost wel zo een 500 euro meer, maar daar werd ik tenminste op een deskundige en vriendelijke manier geholpen!

Bestellen bij MacFreak, iets goedkoper en een jaar extra garantie.

Beste vrienden,
bedankt voor al de interessante hulp hier, maat ik ben bij mijn besluit gebleven, en heb de machine bij Apple rechtstreeks besteld

UPDATE: dat voorgaande was wat kort door de bocht… Het blijkt dat mijn Masterkaart niet aanvaard wor, stel je voor. Ik ben ongeveer 2 uur van hot naar her gestuurd door Apple (telefonisch) en zowat alles en iedereen gepasseerd, om dan te horen te krijgen dat, wat hun betreft, alles in orde is met mijn kaart en toch krijg ik nu reeds de hele tijd de melding als ik afreken: er is iets fout gegaan, probeert u het later eens opnieuw… nu dat heb ik zeker 10 keer gedaan en het lukt niet

Jij hebt ook altijd pech, hè…

Ik zou er ook kunnen mee lachen ware het niet zo ongelooflijk frustrerend Stel je maar eens in mijn plaats: alles is in orde met mijn Masterkaart en toch word die niet aanvaard…? Er zijn ook geen iMac’s te vinden in die configuratie in een Apple store althans niet in Brussel? Want ik wil gewoon centen in mijn zak steken en er ergens een ophalen, Maar dat ze blijkbaar overal maar met 8GB ram te vinden zijn stemt me tot nadenken

En de MediaMarkt dan?

[edit] Ik zie net dat @TheBigZ dit ook al opperde.

Dit was de gouden tip ! Daar heb ik de bestelling kunnen plaatsen EN betalen, de levering is in voorbereiding !
NB: hij is wel in het pink :slight_smile: maar ik vind dat helemaal niet erg (mijn vriendin zegt me dat dit helemaal past bij mijn soms kinky visie op mijn werk, voor hen die het niet weten, ik ben fotograaf)
Dus, hartelijk dank, you made my day !!