Goed nederlands OS X boek - wie heeft er ervaring met goed OS X boek

Hallo

Ik zou best een goed, duidelijk liefst nederlandstalig boek willen hebben over OS X en mac in het algemeen.

Zo heb ik al gekocht Mac OS X snel op weg van Maria Langer, is wel handig , maar mis toch wel een hoop, erg beknopt, maar wel duidelijk voor een beginnende maccer als ik. Het boek imac voor dummies, heb ik al, maar is een uitgave van dec 2000, is dit nog wel goed, of moet ik daar een nieuwe versie voor hebben?

je hoort veel over het boek : Het complete handboek OS X van Ion Poole en Dennis R. Zegt iemand dit iets, en zo ja heb je er wat aan, ik ben beginnende maccer die veel moet leren.

MOcht iemand andere boeken weten , ik hou me aanbevolen!

Misschien wat veel vragen, maar wie niet vraagt, krijgt ook geen antwoorden,  dus vraag ik het maar

:smiley:

Mac OSX Unleashed van de broertjes Ray is dan wel engelstalig, maar is tot nu toe het enige echt volledige naslagwerk dat ik heb kunnen vinden. Van basics tot de expert... De broertjes Ray komen uit de unix-wereld, en ik begin er dankzij hun duidelijke uitleg iets van te snappen....

Hoi Bart ,

thx voor je tip, ga het direct noteren.

gr mijn appeltje Anja

Hoi appeltje anja

helaas wel engelstalig dus niet wat je vroeg!

Ik heb zelf MacosX the missing manual van David Pogue.Zit ook een aantal uitstekende unix tips in voor de beginner(die ik ook ben op dit gebied).
Je kan even kijken op deze site

My Webpage

Bij Bol.com kan je hem ook kopen(bijv.) My Webpage
suc6 jamba

Hoi Jamba,

thx voor je tip, ik denk dat ik zojuist dit boek ook in het nederlands gevonden hebt, van dezelfde schrijver, moet wel goed zijn heb ik gehoord van andere appelaars. alleen vraag ik me nu wel af, stel dat ik deze koop, heb je er wel wat aan als in aug, de 10,2 versie uitkomt, anders wacht ik liever op een boek daarover, weet iemand dat misschien ?

dank jullie wel mijn appeltje Anja

Hoi Anja,

Ook ik ben op zoek naar een duidelijk boek over OS X, kun je mij vertellen op welke site je die Nederlandse versie van het boek gevonden hebt?

Alvast bedankt  :D ,

Willem

Hoi mede maccer

het gaat om het boek, " het complete handboek OSX "

ISNB 9039519994, kost 62.50 en kun je bestellen bij Bol.com
tevens heb ik navraag gedaan bij een grote boekhandel in UTRECHT, Broese, deze heeft mij verzekerd dat het om een goed boek is, en inderdaad, dat dit de vertaling (een hele goede) van de Engelstalige versie is.

Voor wat betreft 10.2 zal dit ook goed te gebruiken zijn, volgens de verkoper daar, en van Apple zelf, wijzigt er in de structuur van OS X verder niet veel, dat je aan het boek niets meer zult hebben.

Dit ga ik dus halen. Overigens ik koop hem in de boekhandel, dan mag je het ook inkijken, dan weet ik wat ik koop, hij is net zo duur als online bij Bolcom.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, en ben benieuwd wat je van het boek vindt

Groetjes Anja

Dank je wel Anja, en straks op een holletje naar de boekhandel  :)

Groeten,

Willem

graag gedaan en veel plezier ermee, ehhh nu heb je het zo nog eerder dan ik hahaha

gr  Anja