Goede Apple retailer regio Rotterdam

Ja de Imac gaat vervangen worden voor een nieuwe met Retina scherm, echter waar zal ik deze aanschaffen in de regio Rotterdam…
Amac?
Icentre?
Apple store Den Haag?

Of een online winkel…iemand een suggestie waar de Imac misschien goedkoper is of de garantie of service beter is?

TXS

De iMac met Retina Scherm is net nieuw, lagere prijzen ga je niet vinden de komende maanden. Een mogelijkheid is studentenkorting, deze is het hoogst bij Apple zelf (10%) maar ook bij A-mac (6%) en andere APR’s. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je daadwerkelijk student bent.

Als je kunt wachten, dan heb je ergens in januari de BTW-actie van de mediamarkt, dit scheelt je al snel 200-300 euro. Je zit alleen met de slechte service, maar daarvoor kun je het eerste jaar ook direct naar Apple (of voor het kortingsbedrag Apple Care aanschaffen, dan heb je 3 jaar pick-up and return).

Als je de iMac nu wil aanschaffen, dan zou ik dit gewoon via de Apple Online Store doen. De iMac wordt dan netjes door UPS thuisbezorgd, dan hoef je niet naar een winkel en ook niet te sjouwen.

Precies met een iMac doos over straat sjouwen is natuurlijk het laatste dat je wilt… stel je eens voor wel met twee zware tassen van de supermarkt sjouwen richting de auto maar met een iMac Retina dat zijn dingen die je liever niet doet nee. :wink:

Ontopic,

Ik denk dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt waar je hem koopt, de ene heeft goede ervaringen met het ene en de andere met het andere.

Inderdaad zijn de verschillen nihil. Voordeel van de Premium Resellers is dat je doorgaans langere garantie krijgt. Van Icentre weet ik dat ze 3 jaar garantie geven op Macs (en ze zitten ook nog eens heel handig naast CS, mocht je met je iMac 't OV in moeten).

Amac was een van de eerste APRs die drie jaar garantie geeft: http://www.a-mac.nl/blog/3jaar-garantie/

Het voordeel van het kopen bij Apple zelf is dan weer dat je niet van de een na de ander gestuurd kan worden voor garantie, dus dat ze het op elkaar gaan afschuiven. Het is heel eenvoudig Apple die verantwoordelijk is.

Verder lijkt het mij wel de moeite waard om AppleCare af te sluiten. Voor Apple-producten onder de 1750 doe ik het niet, maar daarboven wel. En voor een iMac is het ook een stuk goedkoper dan voor een MB. Ondertussen heb je de komende drie jaar geen moment zorgen. En wil je 'm over twee en een half jaar de deur uit doen, dan verkoopt het ook makkelijker omdat de koper de garantie heef dat mocht er toch iets mis zijn dit gedekt is door AppleCare.

Ik zou het lekker bij Apple direct kopen en AppleCare erbij afsluiten. Maar wanneer een reseller je korting geeft, dan zou ik dat doen, want wanneer je AppleCare neemt maakt het niet uit waar je 'm koopt. Of je moet denken na 3 jaar nog ergens aanspraak op te kunnen maken :roll:

Je schijnt AppleCare ook los te kunnen kopen op internet, en dan is het goedkoper, hoe dat precies werkt weet ik niet…

En wanneer je 'm zakelijk koopt, en dus de Btw aftrekt, dan is het helemaal aan te raden om AppleCare te nemen o,dat je dan namelijk geen aanspraak kan maken op consumentenrecht en na 1 jaar niets meer te verwachten hebt :frowning:

Bij resellers die drie jaar garantie bieden is het belangrijk goed de kleine lettertjes te lezen en de ervaringen van anderen. Soms is het toch wat minder rooskleurig dan dat het klinkt :slight_smile:

Ook bij Apple zelf is het 6%. Voordeel is dus bij een APR groter aangezien ze je daar 3 jaar garantie bieden.
Mocht je Applecare overwegen kun je bij beide goed terecht.