Goede microfoon

Hoi allemaal,

Ik wil over een tijdje een microfoon voor m’n G4 QuickSilver 2002 kopen. Weet iemand een goede microfoon, een hele tijd terug was er eens een bekende hier op bezoek en die had ook een micofoon bij maar die kon ik nergens in m’n Mac kwijt.

Iemand ervaringen met een goede? Zijn er slechte die ik niet moet kopen? Kan ik het beste bij Apple kopen? Of kan ik beter bij Machouse en chipmunk of zoiets kopen?

Alvast bedankt,
WebJ

[quote:a1e74f53f9="WebJ"]Hoi allemaal,

Ik wil over een tijdje een microfoon voor m’n G4 QuickSilver 2002 kopen. Weet iemand een goede microfoon,
WebJ[/quote:a1e74f53f9]

Waarom niet een iSight kopen? Heb je gelijk ook een webcam. Zal door iChat steeds vaker van pas komen denk ik

Ik ben geen .Mac lid.

Bovendien geef ik niet zo heel veel om een webcam.

Als je een goede microfoon zoekt, kies dan voor Sennheiser (www.sennheiser.nl of www.sennheiser.com). Je moet dan alleen niet op een tientje meer of minder gaan zitten kijken!

Ja, dag! Als je een GOEDE microfoon zoekt koop dan een Neuman. Bijvoorbeeld een M 147....., maar je kunt natuurlijk ook een leuke tweedehands auto kopen of een leuke wereldreis maken of een plasmascherm of sieraden voor je meissie of iets anders.....

Het ligt er helemaal aan waarvoor je deze microfoon wil gaan gebruiken! Wat wil je gaan opnemen; zang, spraak, instrumenten (en wat voor soort instrumenten)?

Wil je een goede (studio) opname microfoon voor een leuk bedrag, kijk dan eens naar grootmembraam microfoons van Rohde of Behringer. De Behringer B-1 bijvoorbeeld is allround inzetbaar, kost rond de 150,- en is voor de meeste homestudio’s ruim voldoende.

Ga in ieder geval naar een goedgesorteerde muziekwinkel en niet naar de electronicaboer op de hoek.

Succes.

Oeps! Kwam ik een beetje te bot over? Was niet zo bedoeld hoor. Eprom brengt het wat genuanceerde, zoals ik het eigenlijk ook bedoeld had. Was een beetje kort door de bocht omdat ik haastig was. Er zijn inderdaad wel 1001 microfoons met elk een eigen toepassingsgebied. Er is eigenlijk geen beste microfoon. Er is wel een goede keuze, die keuze hangt af van de manier waarop de microfoon gebruikt gaat worden.