Goede printer ?

Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare printer waarmee ik voornamelijk in zwart/wit dingen kan printen. Dit is echt voor huis-tuin en keuken gebruik, denk hierbij aan brieven, fakturen etc. dat soort printwerk. Gezien ik zelf helemaal gewend ben op mijn werk met Laserjets etc. te werken is de inkjet markt mij totaal ontschoten.

De persoon in kwestie zal er geen grote volvlakken of proefdrukken mee draaien. Misschien een enkele keer een foto, maar dat is het eigenlijk wel. Graag jullie advies, tips, ervaringen naar welk merk en type ik kan kijken. Ik zie in de folders zoveel dingen, dat ik even door de bomen het bos niet meer zie. (ik zie vaak dat de printer goedkoop is, maar dan is de toner in verhouding weer erg duur) :frowning:

alvast bedankt

zwart/wit? Dan een brother laser. haarscherp en qua prijs niet te kloppen. Anders even [url=http://www.google.com/search?hl=nl&q=+site%3Aforum.macosx.nl%3A+printer&btnG=Zoeken&lr=lang_nl]zoeken[/url]. En noem eens een budget en het verwachte afdrukvolume. Loop anders eens bij zo'n inktrefiller binnen en vraag welke tankjes hun het beste bevallen. Vervolgens zoek je daar de printer bij. Of je zoekt een goedkope kleurenlaser op.

Het is niet voor mijzelf, maar voor een vriend die graag een printen voor zijn mac wil kopen. Ik werk zelf met alleen maar laserprinters en in kleur, eigenlijk dik verwend op mijn werk :P

Budget > Zo goedkoop mogelijk :slight_smile: Nee, gewoon redelijk t.o.v. het gebruik.

Afdrukken > Lastig te zeggen, maar 250-350 printjes op A4.

Er worden geen proefdrukken of referentieprints mee gedraaid, veelal briefwerk, letters etc.

Samsung ML-1610 misschien iets voor je? Is een van de goedkoopste laserprinters, en is perfect voor gewoon tekstprintjes. Wel zwartwit..