Ik heb een nieuwe Philips-tv, de 43pus7556/12, en ik worstel om de juiste instellingen, kleuren en zo te krijgen. De standaardoptie van mijn Apple TV 4K is de 4K HDR10 50hz-instelling, maar wanneer ik deze hoger verander naar dezelfde instelling, maar met 60hz mijn tv, zien de witte tinten en letters op mijn scherm er erg beige uit. Hoe is dit mogelijk? Dus wat zijn de beste instellingen voor mijn tv in combinatie met mijn Apple TV 4K. Het hangt ook af van welke stream content provider ik gebruik, sommige stream content providers zoals Netflix hebben een 4k premium abonnement, maar ik las dat ze alleen 4K 60hz HDR bieden? Of werkt het ook op 50hz? Wat is het verschil? Ik maak ook gebruik van Videoland die nog geen 4K beschikbare content hebben, alleen HD Maximum en ook geen Ultra HD. En ik maak ook gebruik van NLZiet en die heeft Full HD 1080/50p. Dat is dus ook wat ik in gedachten heb zodat ik de juiste instellingen heb voor al deze stream content providers met verschillende stream kwaliteiten.
Ook heb ik een nieuwe HDMI kabel aangeschaft, Ultra High Speed 4K maar merk weinig verandering ten opzichten van mijn doornsee high speed kabel die ik hiervoor gebruikte. Dus iemand die hier ervaring mee heeft kan mij wat tips geven. Bedankt.
Als je een iPhone hebt kun je die ook gebruiken om je Apple TV te kalibreren.
Bij Video en audio kalibreren zie je hoe dat moet.
Zelf heb ik het zo ingesteld dat alle streaming niet wordt aangepast.
Omdat de Apple TV het naar zijn instellingen converteert.
Voor de beste instelling van de TV zelf zou ik even googelen.
Consumentenbond heeft vaak ook optimale instellingen voor je TV.
Mijn Iphone heeft geen Face ID dus werkt niet.
Dat hoeft toch ook niet? Elke iPhone heeft een selfie camera.
Hij gaf aan dat het niet ondersteund werd.