Goedkoop RAM geheugen voor G5 Dual 1.8

http://www.transintl.com/macupgrades/index.cfm 1GB KIT PC 3200 (2x512) voor 159 dollar of http://eshop.macsales.com/MyOWC/Upgrades.cfm?model=206&type=Memory&TI=%23TimeFormat%28Now%28%29%2C+&shoupgrds=Show+Upgrades 1GB PC3200 PowerMac G5 Memory Upgrade Kit (2x512MB Matched Pair) DDR 400MHz CAS 3.0 184 Pin 6-Layer Major. $175.99

Heeft iemand van jullie deze gekocht en wat zijn je bevindingen?

TIA

Zou je niet gewoon naar een computerwinkeltje gaan en daar DDR400 geheugen kopen van een gekend merk? Volgens mij gemakkelijker :)

Is dat nog goedkoper? En is dat 100% Mac compatibel? Ik heb al gelezen dat die modules ook werken, maar ik ben bang voor sporadische kernel panics.

[quote:e0edd9291b="Mac Hammer Fan"]Is dat nog goedkoper? En is dat 100% Mac compatibel? Ik heb al gelezen dat die modules ook werken, maar ik ben bang voor sporadische kernel panics.[/quote:e0edd9291b]

RAM is RAM. Zolang het maar van een goede fabrikant komt :slight_smile:

Zelf heb ik geen G5 dus wacht misschien nog op enkele andere reacties op het forum. Toch ben ik redelijk zeker dat het niet zoveel uitmaakt.

> Mac Hammer Fan

geen verkeerde zuinigheid, raad ik je aan

bij een machien van + € 2000 (of zelfs € 1000) niet proberen € 20-50 te besparen; koop goed spul (van een ‘normaal’ merk)

groet

Macsales verkoopt de high priority ram (geloof 3-3-2 ofzo)

PC ram heeft een lagere priority getal, is langzamer.

Maar goed je comp past zich aan aan de langzaamste dimm.
(voor info over prioriy zie apple profiler)

Bedankt voor de info. Ik denk dat ik de 1 GB Kit bij OWC zal kopen. Ik heb goede ervaringen met Macsales. En deze kit is bijna 100 EUR goedkoper dan deze van de AppleStore.

Dane-Elec SO-Dimm 512MB DDR PC2100 (266) werkt super in mijn iBook, en is volgens mij gewoon 100% compatibel. Heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

Non-Apple mem werkt in de meeste gevallen dus ook gewoon goed.

[quote:1f39f7903f="larridon"]RAM is RAM. Zolang het maar van een goede fabrikant komt :)

Zelf heb ik geen G5 dus wacht misschien nog op enkele andere reacties op het forum. Toch ben ik redelijk zeker dat het niet zoveel uitmaakt.[/quote:1f39f7903f]

RAM is geen RAM, zeker niet als je een G5 hebt. Maanden lang kernel panics gehad van mijn extra setje 512 MB dat mail-a-mac bij mijn G5 leverde. Geheugen er uit, bij Machouse Amsterdam van een ander merk geheugen gehaald en alles is perfect.

Haal het gewoon bij een Mac winkel, en je krijg ook redelijk lage prijzen.

[quote:e2b9f4f29e="colpolyp"][quote:e2b9f4f29e="larridon"]RAM is RAM. Zolang het maar van een goede fabrikant komt :)

Zelf heb ik geen G5 dus wacht misschien nog op enkele andere reacties op het forum. Toch ben ik redelijk zeker dat het niet zoveel uitmaakt.[/quote:e2b9f4f29e]

RAM is geen RAM, zeker niet als je een G5 hebt. Maanden lang kernel panics gehad van mijn extra setje 512 MB dat mail-a-mac bij mijn G5 leverde. Geheugen er uit, bij Machouse Amsterdam van een ander merk geheugen gehaald en alles is perfect.

Haal het gewoon bij een Mac winkel, en je krijg ook redelijk lage prijzen.[/quote:e2b9f4f29e]

Amaai zijn G5’s zo kieskeurig :o

Het schijnt dat de 10.3.6 het probleem van kernel panics veroorzaakt door bepaalde typen geheugenmodules oplost. Dat heb ik ergens gelezen op een Amerikaans Apple-forum.