Goedkope Eye-TV, hoe werkt dat?

Gezien in de Applestore: superkleine EyeTV voor 149 euro. Ik ben helaas niet zo thuis in deze materie. Volgens de specificaties in de store voldoe ik aan alle systeemeisen, maar ik heb geen digitale TV thuis. Moet ik die dan aanschaffen (bv. van @Home, waarvoor ik dan wel een decoder moet kopen, of zit die in de EyeTV?). Er zit ook een DTT tuner bij, wat is dat precies?

linkje

[mod:986eb1d3ff=“hs-l”]linkje even aangepast zodat hij niet het hele forum uit zijn verband trekt[/mod:986eb1d3ff]

Als je de gewone Tv kabel liever wilt gebruiken kun je beter kijken naar de EyeTv wonder , die kost ook 149,-

Sorry maar je link werkt niet en is ook eigenlijk te lang.

Ik heb de link aangepast, bij mij doet hij het in ieder geval.

Zoals ik het lees is DTT televisie via het internet. Ik lees namelijk niks over een aansluiting van een digitale aansluiting zoals bijv.: Digitenne of @Home in de systeemvereisten. Wel lees ik dat je een internetaansluiting moet hebben om het signaal te ontvangen MET die tuner en antenne! Wat mij dus het meest interesseerd is of je dus draadloos tv kunt kijken????? Mmmmmm.......dit is het uitzoeken waard!

DTT is digitale TV via de lucht... zoals Digitenne en KPN... maar hij ontvangt alleen de free-to-air kanalen, dus waarschijnlijk alleen Nederland 1,2,3 en zo... denk ik.

Dit is hier al uitgebreid besproken

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=659152&highlight=dtt#659152

Dat gaat over een ander model...

[quote:c285bedb84="unSOUND"]Dat gaat over een ander model...[/quote:c285bedb84]

Het betreft wel degelijk hetzelfde model.

Dat topic begint welliswaar over de DTT, maar na 2 posts gaat het enkel nog over de 410 DTT, de 410 DTT heeft een scart-aansluiting en een coax aansluiting, het model waar dit topic over gaat niet.

Let op met je verwachtingen van de eye TV wonder. Bij het opnemen met dit apparaatje moet de processor van je mac de video live encoderen. Om een kwaliteit te halen van 720x576 mpeg2 heb je minimaal een dual g5 nodig. Indien je dit op elke andere single g4 of g5 doet dan zal je frames missen of enkel op lagere resolutie op kunnen nemen. De eye TV 200 daarentegen heeft een hardware mpeg2 encoder en neemt de processor belasting op zich en is daarom ook ruim 2x zo duur.