Goedkope legale mp3's ?!

Hoi,

Ik ben iemand die lange tijd illegaal muziek en programma’s heeft gedownload via PC maar nu ik ga switchen naar een Mac zou ik dit achter mij willen laten en volledig legaal willen gaan i.v.m. slechte kwaliteit, virussen, rotzooi, miserie enz. Nu als ik door de Music Store van iTunes blader vind ik dat de prijzen nogal aan de hoge kant liggen voor albums daarom dat ik op zoek was naar een goedkopere oplossing en toen kwam ik dit tegen…

http://www.allofmp3.com/

Gemiddelde prijs van 1,54 $ voor een heel album vind ik helemaal niet zo slecht!

Mensen die hier ervaring mee hebben of misschien mensen die nog zo van die online shops weten ?

Alvast bedankt!

Dries

Alleen zijn die mp3's niet legaal, tenminsten ze zijn het wel in rusland, maar in nederland niet echt.

Virussen haal je op een mac niet binnen door je mp3's dus als dat je reden is om te switchen is het een beetje achterhaald. Als het is omdat je graag legaal bezig wil zijn en een artiest wil belonen voor zijn werk dan moet je wel legaal downloaden.

[quote:9aa46660d4="Xigh"]Virussen haal je op een mac niet binnen door je mp3's dus als dat je reden is om te switchen is het een beetje achterhaald. Als het is omdat je graag legaal bezig wil zijn en een artiest wil belonen voor zijn werk dan moet je wel legaal downloaden.[/quote:9aa46660d4]

jah op die manier dan… :slight_smile:

Is er geen goedkopere oplossing dan Music Store dan ?

Groeten

Virussen en shit heb je voor mac niet, en wel goede kwaliteit muziek.

Alof mp3 is idd illegaal, kan je evengoed illegaal zelf blijven downloaden. Voor de mac zijn er idd geen virussen, dussss...

[quote:f12f5b9639="Driezzie"]Nu als ik door de Music Store van iTunes blader vind ik dat de prijzen nogal aan de hoge kant liggen voor albums[/quote:f12f5b9639]

Een heel album in de iTMS kost nog geen 10 Euro… en dat is duur?! :?

Allofmp3.com is [u:f12f5b9639]niet[/u:f12f5b9639] legaal, de artiesten krijgen niks van dat geld. Volgens mij slechts een kwestie van tijd voordat Allofmp3.com opgedoekt wordt. Vooral omdat ik vandaag dit las: “[b:f12f5b9639]Rusland staat dicht bij akkoord met VS over toetreding tot WTO[/b:f12f5b9639]”.

Wil je legaal? Ga dan absoluut niet naar die Russen. Maffia is het.

www.eMusic.com is goedkoop en 100% legaal. Er koppelen zich elke week meer labels en artiesten aan dit initiatief.

eMusic verkoopt mp3, dus zonder DRM maar je moet wel een x-aantal nummers per maand afnemen. Schrijf je je in voor bijvoorbeeld 40 nummers per maand dan kosten deze $0,25 cent per nummer. Een album van 14 nummers kost dan ongeveer 2,76 euro. Daar kan de iTMS met hun DRM nog een puntje aan zuigen.

ja, we blijven nederlanders hè?

Probleem met dit soort sites is dat het niet legaal, maar ook niet niet legaal is. In GB zijn ze al bezig om deze Russische boeven aan te pakken, want het mag duidelijk zijn: voor minder dan 2 euro een album kopen is niet netjes. Als je legaal wil werken, moet je er geld voor over hebben. Een euro voor een liedje of een tientje voor een album betalen is nog altijd een stuk minder dan muziek in een fysieke winkel. Voor minder dan dat kan je het gewoon niet aanbieden.

Koen: loop eens bij www.eMusic.com binnen en zie dat het ook anders kan... en legaal.

[quote:cd21c3d857="Koen 1980"]Probleem met dit soort sites is dat het niet legaal, maar ook niet niet legaal is.[/quote:cd21c3d857]

iligaal bedoel je :stuck_out_tongue:

verder, koop ik nooit muziek in iTMS, maar iTMS is niet voor niks groot gewoorden, blijkbaar is het goed, snel en goedkoop(ste).

Waar is de tijd gebleven dat tussen de 30 en 40 GULDEN voor een album betaalden? En dan nu zeuren dat het duur is in de iTMS shop? tjeej...

Volgens mij is AllofMP3 in Rusland niet illegaal en de site zetelt daar. Je hoeft volgens mij niet bang te zijn dat de politie morgen voor je deur staat als je er muziek download.

Ik heb goede ervaringen met AllofMP3. Je moet natuurlijk niet teveel geld op je account storten, maar voor USD 10 kan je al meerder cd’s downloaden. Je kan op Allof ook bepalen in welke kwaliteit je de muziek wilt hebben. Ik ben zeer te spreken over Allof. En dat er misschien een luchtje aan zit dat neem ik op de koop toe. En zielige verhalen dat er geen cent van bij de artiesten komt neem ik niet zo serieus wetende dat de BUMA/Stemra ook doet aan “creatief boekhouden”. Verder ben ik van mening dat de terugloop van de cd verkoop niks te maken heeft met het al dan niet illegaal downloaden. Een mening die ik bevestig weet door mensen en instanties die er verstand van hebben.

Maar goed, ik dwaal af: ik heb goede ervaringen met AllofMP3.

allofmp3 is wel degelijk illegaal.

Probleem is namelijk dat de site wel legaal is in Rusland. De truc van mp3’s verkopen is namelijk dat de gekochte licentie ALLEEN geldig is in het land waar de site staat… in dit geval dus Rusland. Dus buiten Rusland zijn de mp3’s gewoon illegaal. Dit is ook een reden geweest voor Apple om in bijna ieder land een aparte iTunes Store te lanceren…

[b:8f66ace9ef]Indien je het belangrijk vindt dat artiesten een deel van het geld krijgen dat wordt verdiend met hun muziek... dan moet je absoluut niet bij AllofMP3 zijn![/b:8f66ace9ef]

Deze firma mag dan wel goedkoop zijn en in Rusland legaal… artiesten en internationale auteursrecht organisaties hebben nog nooit een cent gezien van deze onderneming.

Ik zie het meer als een digitale vorm van heling. Jij geeft hun een beetje geld, jij krijgt deuntjes, de mensen achter AllofMP3 verdienen bakken met geld, de artiest krijgt helemaal niets.

Indien je hier geen probleem mee hebt: koopt geluid te AllofMP3… of download het gelijk via LimeWire of torrent sites - via die ‘diensten’ ziet de artiest ook geen cent maar je bent dan in ieder geval geen Russische maffia-zakken aan het vullen.

Indien je hart wel bij de artiest ligt: [b:8f66ace9ef]koopt elders![/b:8f66ace9ef]

www.apple.com/itunes
www.emusic.com
www.bleep.com
www.playloudershop.com
www.warchildmusic.com
+
www.amazon.co.uk
www.cd-wow.com
www.boomkat.com
www.plato.nl
www.boudisque.nl
www.velvetmusic.nl
www.bol.com
www.freerecordshop.nl
e.v.a

Jah ik ga via iTunes dan mijn aankopen doen.

Is er geen manier waarmee je zou kunnen shoppen op de versie van de United States van iTunes aangezien hun aanbod veel ruimer is als dat van België en Nederland ?

Groeten

Ja... door in de United States een 'iTunes Music Card' (= platenbon) te kopen. Ik koop via deze route zo nu en dan een video. Zoek in dit forum voor meer info...

Stuur Turbanus even een PB... die heeft meestal Amerikaanse iTMS-kaarten te koop.

Moet je ook een amerikaanse rekening kunne opgeven zeker ?

Groeten