Goedkope oplossing voor draadloos internet.

Ik bezit momenteel een G3 die aangesloten is op het internet (beneden) Op de eerste verdieping zou ik een G4 of G5 willen installeren die ook op het internet kan. Beide computers moeten niet tegelijk op het internet kunnen. Wat is de goedkoopste oplossing? Zou ik met Airtunes al genoeg hebben of heb ik nog een Airport basisstation nodig? (ik ben bij Pandora aka Telenet) TIA :?

als je niet inbelt maar kabel of ADSL hebt, dan is een third party draadloze router de oplossing, verbindt de G3 beneden met een kabeltje aan de router en stop een airport card in de G5.

even goed rondkijken waar de goedkoopste draadloze routers verkocht worden…

en dan kun je toch met twee computers tegelijk op internet.

Volgens mij kan het nog goedkoper en heb je die wireless router niet nodog.

G3 via ethernet aan de kabel,airportkaart in G3,internet delen aktiveren.

Airportkaart in G4 en klaar.

Misschien is devolo wat voor je. Stekker erin en klaar. Dus je ethernet kabel van je modem gaat in een adapter deze stop je in een stopcontact. Dan stop je een tweede adpater in een stopcontact waar je computer staat en stopt vanaf deze computer je ethernet kabel er weer in, en klaar. Het is niet helemaal draadloos maar je hoeft geen kabels te trekken en het is betaalbaar. Voor 119 euro ben je klaar. Kijk maar op www.devolo.com

Kijk ook hier eens: http://www.nl.devolo.biz/

Wow. Bedankt voor de snelle reacties. Als ik in forums in de VS zoals Macfixit iets post moet ik soms dagen wachten op een antwoord. Hier krijg ik op om het even welke vraag binnen het half uur vier antwoorden. Tof! :apple:

als je niet al te veel kennis hebt van netwerk dingen... dan zou ik voor de airport gaan!

werkt het simpelst. De aiport express kan ook natuurlijk…

telenet internet kabel naar ----> airport ----->draadloos naar g4 boven
-----> met kabel naar G3 beneden (of draadloos)

werkt perfect! ik doe het hier ook zo

[quote:61aeecbe85="Mac Cloud"]Volgens mij kan het nog goedkoper en heb je die wireless router niet nodog.

G3 via ethernet aan de kabel,airportkaart in G3,internet delen aktiveren.

Airportkaart in G4 en klaar.[/quote:61aeecbe85]

alleen jammer dat die G3 dan altijd aan moet staan als de G5 wil internetten,—>gezoem beneden

[quote:c645821957="boesboes"]als je niet al te veel kennis hebt van netwerk dingen... dan zou ik voor de airport gaan!

werkt het simpelst. De aiport express kan ook natuurlijk…

telenet internet kabel naar ----> airport ----->draadloos naar g4 boven
-----> met kabel naar G3 beneden (of draadloos)

werkt perfect! ik doe het hier ook zo[/quote:c645821957]

Dan zou ik kiezen voor de optie van de stekkertjes in het stopcontact, simpeler kan echt niet :smiley:

Er loopt al een discussie:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20634&highlight=

[quote:8d04a25738="Mac Hammer Fan"] Zou ik met Airtunes al genoeg hebben of heb ik nog een Airport basisstation nodig? [/quote:8d04a25738]

[b:8d04a25738]AirTunes[/b:8d04a25738] is een protcol, net als een Quicktime stream. Het apparaat heet [b:8d04a25738]Airport Express[/b:8d04a25738].

1 Aiport Express is voldoende.

[quote:6e9ad3d089="tennapel"][quote:6e9ad3d089="Mac Hammer Fan"] Zou ik met Airtunes al genoeg hebben of heb ik nog een Airport basisstation nodig? [/quote:6e9ad3d089]

[b:6e9ad3d089]AirTunes[/b:6e9ad3d089] is een protcol, net als een Quicktime stream. Het apparaat heet [b:6e9ad3d089]Airport Express[/b:6e9ad3d089].

1 Aiport Express is voldoende.[/quote:6e9ad3d089]

air tunes is helemaal geen protocol!
muziek wordt gewoon als apple losless gecodeerd en getransporteerd over het tcp/ip protocol!!!
en muziek wordt gecodeerd getransporteerd omdat je het signaal zomaar kunt aftappen. En als het niet gecodeerd is…

[quote:2a1c3c4ba1="boesboes"] air tunes is helemaal geen protocol! muziek wordt gewoon als apple losless gecodeerd en getransporteerd over het tcp/ip protocol!!! en muziek wordt gecodeerd getransporteerd omdat je het signaal zomaar kunt aftappen. En als het niet gecodeerd is....[/quote:2a1c3c4ba1]

En dus is het een protocol dat van een andere transportlaag gebruik maakt, die op zichzelf ook weer een protocol is. Als we gaan muggeziften lust ik er ook nog een paar.

Waar het om gaat is dat menig persoon het apparaat (de hardware) en de dienst/service/protocol dat in het apparaatje ingebouwd zit door elkaar haalt, en als je dan b.v. op de Apple Knowledge Base informatie zoekt dan kan je op het verkeerde been gezet worden als je op de verkeerde term zoekt.

airport express is gewoon de BAK airtunes is gewoon de leuke naam die ze aan dit feit geven.

gedaan dan met discussie over protocol :smiley: