Goedkope scanner voor mac en pc? spoed!

Aai, bliksemactie. Mijn vriend gaat NU een scanner kopen voor bij zijn nieuwe pc. Dat betekent dat er eentje komt met een USB aansluiting, die ik dus ook kan gaan gebruiken.

Welke goedkope scanners kunnen jullie aanraden?

Elsje kijk ff wat bijv. op de site van Apple of Mailamac staat, dus: wat veel verkocht wordt en dus waarschijnlijk goed met je Mac werkt.

epson 1260

Okee... bedankt voor de reacties! Ik heb even bij mailamac en apple gekeken en houdt de epson in mijn achterhoofd. Ik ga mee voor de zekerheid :wink:

CANON Lide 50.... prima ding.

Of de Lide 20. Scant rechtstreeks op de USB aansluiting, heeft geen adapter nodig.

Die Lide word wel alleen met een photoshop plugin en eigen software geleverd niet? Ik lees vaak over problemen met andere software dn PS om die scanners te herkennen.

idd ga voor een Canon!!! werken goed met OSX en Adobe Elements/Photoshop!

Ben wel benieuwd wat het geworden is ? :innocent:

Canon Lide 30 - simpel, goedkoop en bij mijn vriend werkte hij gelijk goed. Ik had wat moeite de juiste plug-in op de juiste plek te krijgen, maar toen deed-ie 't ook. Lelijke software en ik heb de geavanceerde mogelijkheden nog niet gevonden zodat ik een foeielijk plaatje heb gemaakt. Komt allemaal goed... toch??? :?

Ben zelf zeer tevreden met mijn HP, ook prettige software. Model is inmiddels opgevolgd.

HP? Had ik op zich ook aan gedacht, maar een poosje terug was ik in een van de vele nieuwe mac-winkels in Amsterdam en hoorde ik iemand van het personeel klagen dat de bijbehorende software zo slecht was. Dat is blijven hangen. Klopt dat niet?

Els hoe zit het met die canoscan software? Kan je trouwens nog ergens anders in scannen behalve in Photoshop? Wordt ie gezien door b.v. Image Capture, Graphic Converter, Corel Painter enzovoort?

[quote:d8d56fa800="els"]HP? Had ik op zich ook aan gedacht, maar een poosje terug was ik in een van de vele nieuwe mac-winkels in Amsterdam en hoorde ik iemand van het personeel klagen dat de bijbehorende software zo slecht was. Dat is blijven hangen. Klopt dat niet?[/quote:d8d56fa800]

Heel sporadisch stopt de scanner zomaar, en dan moet de mac opnieuw worden opgestart om de scanner te resetten. Het lijkt me sterk dat vastlopers typisch HP zijn. Andersgezegd, vastlopers lijken me bij andere scanners eveneens niet uitgesloten. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. De software is snel, en je kunt doorgaan zonder de gehele scan af te wachten.

[quote:ce892a3c6b="ElectricCat"]Els hoe zit het met die canoscan software? Kan je trouwens nog ergens anders in scannen behalve in Photoshop? Wordt ie gezien door b.v. Image Capture, Graphic Converter, Corel Painter enzovoort?[/quote:ce892a3c6b] Ik heb de Canon 5000F en met de software die daarbij zit kun je ook zonder photoshop scannen. Via twain kan echter niet.

Hans

[quote:4a75a6bfaa="ElectricCat"]Els hoe zit het met die canoscan software? Kan je trouwens nog ergens anders in scannen behalve in Photoshop? Wordt ie gezien door b.v. Image Capture, Graphic Converter, Corel Painter enzovoort?[/quote:4a75a6bfaa]

O, daar ben ik nog niet achter. Ik het Photoshop Elements en dat doet-ie. 't Apparaat hangt momenteel aan de pc van mijn vriend, dus ik heb nog niet veel gelegenheid gehad om ermee te spelen.