Golive CS Layer schuiven ...

Hallo, We hebben op onze site een stukje tekst dat via een custom pijltje scrolt. Erg mooi gedaan , maar nu wil ik dit zelfde trukje ook toepassen in golive (site is helemaal met HTML/Javascripts gemaakt). Nu kan ik dit deel wel gebuiken op een nieuwe pagina maar als ik nu een Golive template wil maken met regionen. doet het script het dus niet meer .... Wel als ik de template preview in Safari maar als ik een aangemaakte pagina preview weigert het script. Ik kan niet ontdekken wat er aan de hand is.

Wie o wie kan me hierbij helpen.

Groetjes
Patrick

misschien makkelijk als je even een linkje plaats zodat we kunnen zien wat er aan de hand is

Ga ik doen, asl ik ff de tijd heb, had ik zelf ook al bedacht ..:D

Bedank.

Heb de nieuwe versie geplaats :

http://homepage.mac.com/pasav/javascriptprobleem/index2.html

En het klopt dat er een plaatje ontbreekt …:wink:

Waar o waar moet ik zoeken …

Probeer eerst eens alles eruit te strippen wat je niet nodig hebt ( menu bijvoorbeeld ) zodat je alleen het werkende gedeelte over houd. Daarna maak de pagina valide, zodat elke fout die er gemaakt wordt zichtbaar wordt.

Vanuit daar zul je makkelijker zien wat er aan de hand is en zullen mensen je makkelijker kunnen helpen. Op deze manier is het echt een speld in de hooiberg zoeken.

http://validator.w3.org/

Vermoedelijk verwacht Golive een externe javascript in een map die genaamd is GeneratedItems, en is die niet aanwezig.Want in het bestand dat niet werkt staat:

<csscriptdict import=“import”>
<script type=“text/javascript” src=“GeneratedItems/CSScriptLib.js”></script>
</csscriptdict>

en in het bestand dat wel werkt staat dat niet. Dus…
Informeer je via de manual wat Golive met externe dan wel interne javascript doet.

Als ik je een tip mag geven, die hele cssscript zooi van Golive eruitflikkeren, en zoeken op het web naar een doeltreffende javascript scroller. Dan kun je met minder dan 10% van je huidige code toe.

[quote:c5cdd5a400="Harryk"]Vermoedelijk verwacht Golive een externe javascript in een map die genaamd is GeneratedItems, en is die niet aanwezig.Want in het bestand dat niet werkt staat:

<csscriptdict import=“import”>
<script type=“text/javascript” src=“GeneratedItems/CSScriptLib.js”></script>
</csscriptdict>

en in het bestand dat wel werkt staat dat niet. Dus…
Informeer je via de manual wat Golive met externe dan wel interne javascript doet.

Als ik je een tip mag geven, die hele cssscript zooi van Golive eruitflikkeren, en zoeken op het web naar een doeltreffende javascript scroller. Dan kun je met minder dan 10% van je huidige code toe.[/quote:c5cdd5a400]

Dit is juist een Javascript scroller …:slight_smile: maar ik ga verder zoeken hopelijk kan ik wat vinden …
Bednakt voor de richting tot nu toe

Probleem een beetje kunnen localiseren ...

Het gaat voornamelijk fout als ik van een template file die het gewoon doet een pagina creeer … Dan doet golive dingen met de file die ik niet can peilen en dus ook niet kan corigeren. Het betreffende script staat bv in eens twee keer in mijn file …:frowning:

Wie heeft er nog meer suggesties …:slight_smile:

Groetjes
Patrick

Ik denk dat het grootste probleem is dat we je niet willen/kunnen helpen is omdat je een golive oplossing zoekt. Er is waarschijnlijk niet eens een druk-op-de-knop-alles-klaar optie.

De meeste actieve leden hier zijn mensen die in eerste instantie HTML kennen, programma’s zijn voor hun dus ondergeschikt aan de code. ( Ik heb zelf zelfs een hekel aan WYSIWYG progs )

Daarom vertel ik je:
Probeer eens die WYSIWYG omgeving te verlaten en handmatig alles te strippen ( best eng, vond ik eerder ook ) tot dat je het alleen het werkende overhoud wat je echt nodig hebt. (de source kan makkelijk 90% kleiner worden)
Vanaf daar bouw je handmatig alle onderdeeltjes die je echt nodig hebt weer in. ( desnoods bouw je die nog in een ander filetje, en copy/paste het weer terug in je source )