GoLive CS2 crasht

Tijdens een tutorial waar je een QuickTime slideshow leert maken, crasht GL als ik een picturetrack object in de timeline zet. Bij swf track, mpeg track of video track gaat het wel goed. Behalve dat vraagt GL als ik New>Multimedia>QuickTime movie kies, om het document te bewaren terwijl dat in de tutorial niet gebeurt. Dat laatste zou e.v.t. een pref instelling kunnen zijn hoewel ik niet heb kunnen zien waar. Er zijn behalve MenuMachine geen extra actions, plugins of scripts geinstalleerd. De prefs van GL weggooien geeft geen resultaat. Anyone?

Systeem: G4/733/1,5Gb - 10.4.5 - GLCS2 8.0.1 - QT 7.0.3 - MenuMachine 1.7.4

actions uit CS1? heb hetzelfde probleem gehad (niet met een time-line, maar wel hardnekkige crashes bij "find assets"). Voor mij werkte de volgende oplossing prima. Alle oude actions (CS1 en 3rd party) tijdelijk verwijderen en ze per groep terugzetten om te zien of GL weer crasht. Min of meer dezelfde methode die prima werkt onder systeem 9 met conflicterende extensies. Kost wat tijd om de boosdoener te vinden, maar als je begint met alleen de CS2 actions en het handeltje is dan stabiel, dan weet je dat de oorzaak daar ligt.

(ik zie dat je menumachine 1.7.4 gebruikt… een update naar 2 is aan te raden als je MM vaker gebruikt… een geweldige update!! maar dat heeft niets met bovenstaand probleem te maken)

Golive CS2 was bij mij zo onstabiel dat er absoluut niet mee te werken viel. Het programmas was nét uit en fris geinstalleerd op een gloednieuwe G5 recht uit de doos. Ik heb alles geprobeerd om het werkend te krijgen zoals inloggen andere user, permissies herstellen, lettertypes uit, pref.weggooien, programma opnieuw installeren, whatever, de hele troubleshoot ellende (van Adobe afkomstig) die geen van alle hielpen. Ik heb zelfs OSX helemaal opnieuw geinstalleerd, Golive er voor de zoveelste keer opgezet etc. Op de Adobe forums waren er meer mensen met problemen. Ik heb tientallen Crash Reports naar Adobe gestuurd (nooit wat van gehoord) Misschien dat de (8.01 ?) updates inmiddels de problemen verholpen hebben, maar ik geloof het verder wel. Golive is voor mij de softwaremiskoop van de eeuw. Grote kans dat het ook niet verder ontwikkeld wordt trouwens, nu Adobe Macromedia heeft overgenomen.

Even een paar reacties. • Er heeft nog nooit een eerdere versie van GL op deze machine gestaan • Ik werk met 8.0.1 (stond ook onderaan bij gebruikt systeem)

Ik heb het crash report bekekenen en als laatste regel stond daar een melding over de Unsanity Ape Manager 1.5. Beter bekend als Application Enhancer. Geen idee of ik daar conclusies aan moet verbinden. Maar ik had in eerste instantie de Ape uitgeschakeld, daarna de geupdate naar 1.5.1 en vervolgens alle prefs weggegooid. Maar het probleem bleef. Heeft een P-Ram hier nog zin of moeten we concluderen dat hoe mooi de verhalen ook GLCS2 gewoon erg buggy is?

Ik heb net de volgende ervaring met een gloednieuwe CS2 nederlands.. De mensen bij Adobe wisten ook niet verder te helpen. Na een nieuwe Tiger install CS2 en Suitcase erop. Gevolg: Menubalken deels nederlands, deels engels. Niet kunnen saven of helemaal niet opstarten van Illustrator. Als je wilt saven komt er een file:Naamloos-1 A19.ai...

Wie kan hier kaas van vreten?

Bij verder zoeken op dit onderwerp kom ik nog veel meer crash-verhalen tegen. Het is alleen de vraag of Adobe hier ook wat aan gaat doen. CS3 staat gepland voor 2e kwartaal 2007. Dus waarom moeite doen om je klanten een degelijk product te geven?

[quote:fd6c683483="stolichnaya"]Bij verder zoeken op dit onderwerp kom ik nog veel meer crash-verhalen tegen. Het is alleen de vraag of Adobe hier ook wat aan gaat doen. CS3 staat gepland voor 2e kwartaal 2007. Dus waarom moeite doen om je klanten een degelijk product te geven?[/quote:fd6c683483]

de vraag stellen is hem beantwoorden…

Als ik even een off topic-vraag mag stellen: Wat heeft Dreamweaver (met betrekking tot de bovenstaande Golive-klachten) nou mèèr aan software onder de motorkap zitten, dat ik deze klachten nooit over Dreamweaver lees?

Gr. Marco