GoLive of Freeway?

Ik wil een eenvoudige site maken die als een soort visitekaartje moet werken. Ik heb bijna geen ervaring met het maken van site's maar wil het wel graag zelf doen (we zijn tenslotte Maccers nietwaar!). Het moet een site worden zodat onze klanten kunnen zien waar we zitten en wat we verkopen (niet over het internet). Ik heb GoLive op m'n G5 staan maar heb me er nog niet erg in verdiept. Wel kan ik aardig met Photoshop overweg. Of ik koop Freeway, lijkt me een mooi en makkelijk programma. Is het een beetje te doen met GoLive of zal ik wat euro's overmaken richting Freeway (Express)?

Hopelijk kan iemand mij een beetje de goede richting in duwen.

Freeway zal prima voldoen, GoLive is een editor bedoeld voor professionals. Maar als je de tijd hebt om je te verdiepen in GoLive dan zou ik daar voor gaan. Ligt dus een beetje aan hoeveel tijd je eraan wilt besteden.

Echter ben ik niet zo op de hoogte van GoLive, de laatste versie waar ik mee heb gewerkt was versie 4, toen ben ik overgestapt op Macromedia DreamWeaver. Sindsdien niet meer achterom gekeken.

Conclusie: Als je de tijd hebt ga voor GoLive of DreamWeaver en anders voor Freeway. De leercurve van dat programma zal een stuk lager zijn.

[quote:ea67f83f0e="Sybke"]Freeway zal prima voldoen, GoLive is een editor bedoeld voor professionals.[/quote:ea67f83f0e] Weet je dat dit een ontzettende belediging is voor Freeway ?!

Freeway is vele malen verder dan GoLive, Dreamweaver en anderen.

Weten zij veel broer ... het ziet er eenvoudig uit, iedereen kan er mee leren werken ... hoe kan zoiets nou profiessioneel zijn? Net als met Apple ...

waarom iets nieuws kopen als je al een programma er voor hebt. zoek op internet naar tutorials en je zal er wel wat vinden. als je photoshop gebruikt kan je dat gebruiken voor de layout en daarna met go live html paginas mee maken.

daan.

Kijk ook eens naar rapidweaver in combinatie met mozilla....

Bedankt voor de tips en opm. Ik denk toch dat ik voor Freeway ga omdat ik te weinig tijd hebt om me te verdiepen in GoLive. Dit was het bekende duwtje die ik nodig had!

Gaat helemaal goed komen.

En voor vragen kun je hier prima terecht… er komen hier zat mensen met kennis van Freeway.

[quote:c945eac91d="unSOUND"]Freeway is vele malen verder dan GoLive, Dreamweaver en anderen.[/quote:c945eac91d] Freeway Pro misschien wel, maar ik was in de veronderstelling dat Freeway nog een simpel shareware programmaatje was...

Maar dan nog, als Freeway zo veel beter is waarom is Freeway dan niet marktleider in web development tools?
En waarom zou je voor DreamWeaver dan bijna het dubbele betalen, ik mag dan toch ook aannemen dat je veel meer functionaliteit krijgt.

Ik heb bijvoorbeeld nog geen enkele ander editor zo goed met dynamische content zien omgaan als DreamWeaver…

[quote:e08a058dfc="Sybke"]als Freeway zo veel beter is waarom is Freeway dan niet marktleider in web development tools?[/quote:e08a058dfc] Omdat veel mensen nog een licentie voor dreamweaver of golive hebben, en dus die niet weg willen gooien door op een ander pakket over te stappen ? Freeway is wel 3 jaar achter elkaar gekozen tot beste programma, dat zegt mij meer dan verkoopcijfers. Er zijn namelijk ook meer pakketten Windows dan OS X verkocht... is Windows dan dus automatisch de beste keuze ?

[quote:e08a058dfc=“Sybke”]En waarom zou je voor DreamWeaver dan bijna het dubbele betalen ?[/quote:e08a058dfc]
Als jij het weet, mag jij het zeggen. Ik snap het namelijk ook niet.

Freeway mag dat wel een trouwe fanclub hebben... ik ken niemand die er mee werkt in een professionele omgeving.

Freeway is Mac-only. Voor een site-ontwerper is dit niet handig omdat vrijwel alle technische ontwikkelaars (helaas nog) met Windows werken.

Dreamweaver en GoLive zijn beide ontwikkeld voor Mac en PC…

[quote:28ac552955="ee"]Freeway mag dat wel een trouwe fanclub hebben... ik ken niemand die er mee werkt in een professionele omgeving.[/quote:28ac552955] Dat is dus omdat de meeste het CS pakket of het Macromedia pakket hebben gekocht... ze hebben geen zin in een extra uitgave als het ook kan met een programma uit 1 van die pakketten.

[quote:28ac552955=“ee”]Freeway is Mac-only. Voor een site-ontwerper is dit niet handig omdat vrijwel alle technische ontwikkelaars (helaas nog) met Windows werken.[/quote:28ac552955]
Dat Freeway Mac-only is maakt geen drol uit. De sites zijn overal mee te openen, iets wat van veel sites die op PC programma’s zijn gemaakt niet gezegd kan worden.

Indien Freeway werkelijk een killer-app zou zijn dan zet ik zonder probleem mijn Dreamweaver en GoLive licenties in de kast (ik bezit beide).

Vele XPress gebruikers hebben bijvoorbeeld zonder morren InDesign gekocht… ondanks hun XPress licentie (en dongel).

Dus dat argument is kul.

Dat Freeway Mac-only is kan een hele gote drol uitmaken… niet voor de eindgebruiker van de site (de bezoeker) maar wel voor alle partijen tussen het ontwerp en die eindgebruiker. Daar kan het heel handig en noodzakelijk zijn dat zowel de ontwerper als de bouwers met dezelfde software werken.

Een aantal klanten van mij werken met Contribute (op hun PC) sites bij die ik in Dreamweaver (op de Mac) ontwerp. Sluit naadloos aan. Da’s handig!

Freeway zal vast een aantal handige en gebruiksvriendelijke opties hebben… maar Mac-only is in webontwiikkelingswereld soms een beperking.

ach, voor iets simpels kun je met GoLive ook wel uit de voeten hoor. je hoeft geen ingewikkelde functies te kennen van GoLive om er iets simpels mee te maken. Ik zou geen extra geld uitgeven.

[quote:d686cffbee="ee"]Vele XPress gebruikers hebben bijvoorbeeld zonder morren InDesign gekocht.. ondanks hun XPress licentie (en dongel).[/quote:d686cffbee] Veel Xpress gebruikers hadden al Photoshop en Illustrator... bij CS kreeg je InDesign erbij...

[quote:c99a268cb4="ee"]maar Mac-only is in webontwiikkelingswereld soms een beperking.[/quote:c99a268cb4] Dat zou idd een goede reden kunnen zijn, dat is ook de reden geweest waarom mijn baas voor mij een Dell machine heeft gekocht ipv een PowerMac G5 (waar ik om vroeg). Ruim 90% van je bezoekers bestaat toch uit PC gebruikers met IE 5 of hoger...

btw, gisteren heeft Macromedia Studio 8 aangekondigd, te verwachten in september…

[quote:1a5afde05a="Sybke"]Freeway Pro misschien wel, maar ik was in de veronderstelling dat Freeway nog een simpel shareware programmaatje was...[/quote:1a5afde05a] Is het nooit geweest.

[quote:1a5afde05a=“Sybke”]Maar dan nog, als Freeway zo veel beter is waarom is Freeway dan niet marktleider in web development tools?[/quote:1a5afde05a]
Geld … met bakken krijg je zelfs een product als quark verkocht. Marketing. Geld = Macht. Denk aan Microsoft vs Apple … slechtse OS het meeste verkocht … dus is windows beter?

[quote:1a5afde05a=“Sybke”]En waarom zou je voor DreamWeaver dan bijna het dubbele betalen, ik mag dan toch ook aannemen dat je veel meer functionaliteit krijgt.[/quote:1a5afde05a]
Heb je ooit wel eens een pakket Quark XPress gekocht laatst? Voel je je dan ook niet genaaid als je weet hoeveel beter InDesign is tegen veel minder geld?

[quote:1a5afde05a=“Sybke”]Ik heb bijvoorbeeld nog geen enkele ander editor zo goed met dynamische content zien omgaan als DreamWeaver…[/quote:1a5afde05a]
Geen idee … als de applicatie doet wat hij moet doen … in Freeway gaat het prima …

[quote:04d023ce7e="Sybke"]Dat zou idd een goede reden kunnen zijn, dat is ook de reden geweest waarom mijn baas voor mij een Dell machine heeft gekocht ipv een PowerMac G5 (waar ik om vroeg). Ruim 90% van je bezoekers bestaat toch uit PC gebruikers met IE 5 of hoger...[/quote:04d023ce7e] Dus je berusten met 90% is beter dan je best doen om 98 of 99% te halen? Slechte zet ... een beetje site werkt overal, ongeacht OS of browser ... Een site maken die gericht is op IE5 of hoger is een kwestie van onkunde van de maker ... mijn sites werken overal op, ongeacht browser of OS. Ben ik daarom goed? geen idee, valt wel mee denk ik, maar ik neem geen genoegen met 90%

[quote:e5d0fba031="Sybke"]Freeway zal prima voldoen, GoLive is een editor bedoeld voor professionals. [/quote:e5d0fba031]

Dit is een belediging voor professionals. Elke editor die meer kan dan textedit is per definitie niet professioneel.

Maar het draadje gaat over een amateursite, geloof ik. Kies dan voor de goedkoopste amateureditor. En dat is geloof ik freeway.

[quote:f5c91de4e4="R_van_Heukelum"]Dus je berusten met 90% is beter dan je best doen om 98 of 99% te halen? Slechte zet ... een beetje site werkt overal, ongeacht OS of browser ... Een site maken die gericht is op IE5 of hoger is een kwestie van onkunde van de maker ... mijn sites werken overal op, ongeacht browser of OS. Ben ik daarom goed? geen idee, valt wel mee denk ik, maar ik neem geen genoegen met 90%[/quote:f5c91de4e4] Ik neem ook geen genoegen met 90%, maar als je je aan de regels van het W3C houdt moet dat ook geen probleem zijn. Ik erger me ook altijd aan sites die het niet goed doen in bijv. Safari door een stomme fout van de programmeur. Zoals bijvoorbeeld de 'Sluiten'-formulier button van Rabobank Internet bankieren. Alleen maar omdat de Submit button niet tussen formulier tags staat...

Ik ontwikkel mijn sites altijd met IE6 als mijn primaire browser, daarna test ik het nog in Firefox (op de pc). Als het dan in orde blijkt te zijn, kan ik er bijna vanuit gaan dat het ook werkt in Netscape in Safari. Volgens mij zit ik dan toch dicht bij de 100% :smiley: