GoLive tussen Mac en PC problemen

Situatie: persoon maakt eenvoudige één-pagina nieuwsbrief in html met GoLive op Mac met bovenaan een beeld en eronder een tekstkader. Tekst is opgemaakt met CSS. Breedte tekstkader: 400 pixels. HTML bestand wordt geopend met GoLive op een Windows bak door persoon twee. Persoon twee veranderd één zinnetje en bewaard. Persoon één opent opnieuw het bestand. Alles ziet er prima uit tot je de pagina opent in Safari, IE, whatever en blijkt dat de tekst ineens breder is geworden (loopt buiten de ruimte van 400 pixels). Code gecheckt: niks veranderd, zelfs geen 'stomme' <BR>. Iemand enig idee?

Op het eerste zicht heb ik nog geen oplossing voor je, maar er stelt zich wel een ander probleem: Staat de CSS in een extern bestand? Want je moet er rekening mee houden, dat indien je een HTML-nieuwsbrief verstuurt naar een Hotmail-adres, alles wat boven de body staat gestripped wordt, en je link met dit bestand, of ge-embedde CSS gewoon verdwijnt.

Het gemakkelijkste is dat je hierbij inline CSS gebruikt.

Post even de broncode, dan kunnen we zien wat er misloopt.

Heb je in het stylesheet de grootte van de fonts benoemd, en hoe want daar gaat het wel vaker mis tussen Mac en Windows. Nu heb ik een tijd niet meer met stylesheets gewerkt maar je kan je fonts in px opgeven, dat zou moeten werken.

Er moet iets in de code zijn veranderd. Er zijn een paar plaatsen waar je het moet zoeken: de link naar je CSS (maar dan ben je de rest aan styles ook kwijt) Een aanpassing in de CSS die niet goed is. Vergeet je een } bijvoorbeeld, dan wordt alle code daarna genegeerd. Een wijziging in de CSS waardoor een <div> anders benoemd is of waardoor deze niet meer goed in de HTML staat.

Kijk er nog maar eens goed naar; daadwerkelijk kommaneuken. Het heeft niet te maken met wat Wullie zegt: dat is wel zo tussen mac en windows browsers, maar niet -nadat- het op een windowsbrowser is bekeken.

Ik heb in het verleden wel eens soortgelijke problemen gehad, had toen te maken met de codering van de tekst (unicode/iso, etc)

Misschien dat die Windoos Golive een andere codering gebruikt.

't is niet iets waar ik expert in ben, ik heb het toen opgelost met trial en error.