Google analytics

Google heeft gister weer een nieuw product gelanceerd. deze keer om een marktaandeel van de statistieken leveranciers af te snoepen. Gister avond was het net dikke stront, zo traag, maar nu is het goed te doen.

Hoewel het mij nog niet gelukt is om m’n weblog te laten meten, staat in een directory en die accepteerd ie niet, ziet het er veelbelovend uit.

www.google.com/analytics

Ze hebben dat hier blijkbaar ook gevonden want elke keer er hier een pagina laadt, passeert die google analytics nu in m'n statusbar.

[img:1a8671e125]http://img362.imageshack.us/img362/7237/googlean2wl.jpg[/img:1a8671e125]

En ik zie dat het allemaal op hetzelfde account als g-mail werkt. Ook die aangepaste startpagina die ze nu hebben, je hoeft helemaal niet meer in te loggen op g-mail. Weet eigenlijk niet of dat wel zo'n goed idee is, zeker met gedeelde computers.

Ze zijn inmiddels weer mensen aan het toelaten na de enorme run op de dienst. De servers zijn verterkt en de boel draait stabiel. Ik ben er erg over te spreken, het werkt super. Veel interresante informatie over je site die je anders wellciht nooit zo eenvoudig had gevonden.

Echter 1 vraag waar ik nergens het antwoord op vindt, is het ook mogelijk een RSS feed te laten checken. Nu gebruik ik Feedburner.com daarvoor, maar gebruik natrlijk liever m’n eigen RSS feed.