Google Chrome op aparte harddisk

Normaal gebruik ik Safari, maar omdat ik wel eens iets wil streamen van mijn laptop naar de pc gebruik ik Chromecast en heb daarvoor Google Chrome nodig. Om Google Chrome altijd op mijn harde schijf te plaatsen heeft het teveel geheugen nodig en daarom vraag ik mij af of het mogelijk is Google Chrome op een externe harde schijf te plaatsen en kan ik deze schijf alleen aansluiten als het nodig is.
Ik heb een Macbook pro met MacOs Big Sur 11.3.

Hoe groot is je harde schijf?
Hoeveel ruimte heb je nog vrij?

Ja je kan zelfs een complete macOS installatie op een externe schijf zetten, inclusief Chrome, maar dat is wel omslachtig.

Mijn extern geheugen heb ik nog ruim voldoende. Het probleem is dat Google Chrome te veel intern geheugen gebruikt en ik daardoor problemen heb met video bellen via FaceTime en met mijn foto bewerkingsprogramma Luminar 4.

Even voor de duidelijkheid:
Heb je een probleem met GEHEUGEN gebruik van Chrome (RAM), of met OPSLAG gebruik van Chrome (SSD, HDD)?
Want ik snap je niet helemaal.

Met het Ram geheugen. Opslag heb ik ruim voldoende, 151 gb

Daar ga je het probleem niet mee oplossen. Alleen geheugen bijplaatsen geeft meer mogelijkheden. Locatie van Chrome niet.

Gewoon Chrome niet opstarten als je wilt voorkomen dat Chrome (teveel) GEHEUGEN gebruikt. Daarvoor hoeft het programma niet op een externe schijf te staan.

Dat zal ik uitproberen.

Of uitzetten als je wil videobellen. Simpele oplossing hoor :slightly_smiling_face:

Dat zou inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing zijn, ware het niet dat het dan niet werkt. Ik krijg dan de melding slechte verbinding. Met Ziggo heb ik gebeld en die hebben mij verteld dat met mijn wifi niets vreemd is. Ook de helpdesk van Apple heeft niets geks kunnen ontdekken. Vanochtend heb ik weer gebeld nu met het verwijderen van Google Chrome en dat werkt prima.
Overigens de website is een grote verbetering.

Waarbij krijg je een melding over een slechte verbinding? Tijdens het streamen vanuit Chrome, of in andere apps?

Terwijl Google Chrome op een aparte harddisk staat die is aangesloten op mijn Macbook en ik aan het videobellen ben met FaceTime. Of andere apps ook dezelfde problemen hebben weet ik niet.