Google Desktop

Ik heb netr op een XP machine Google desktop geinstalleerd en ik ben ervan onder de indruk. Het indexeerd alles net als Spotligth, mail in Outlook maar ook in Gmail. Echt super. Mijn eerste indruk is dan ook dat het beter is dan Spotlight, of laat ik me nu meeslepen in m'n enthousiastme?

Denken jullie dat er een vooruitzicht is op een Google Desktop editie voor de Mac? Of is er een manier om ook Gmail aan Spotlight toe te voegen?

Google Desktop Search is wel spyware; niet stiekem weliswaar, maar het blijft spyware.

Ik heb geen idee: met enige trots kan ik zeggen dat ik al in geen tijden meer een XP PC heb aangeraakt. Desalniettemin ben ik wel benieuwd. In welk opzicht komt GD beter over dan Spotlight? Vindt ie meer, is ie sneller of iets anders?

google desktop zoekt niet zoals spotlight dat doet. Ik dacht het goed voor mijn stage te kunnen gebruiken, moet daar op een wintendo werken :'( maar het werkt niet fijn. De reden is dat ik het hele woord waarnaar ik zoek moet vermelden voordat ik juiste resultaten krijg --> doc is voor google anders dan document bijvoorbeeld. Bovendien werkt het niet meer terwijl ik geen instellingen heb veranderd. :(. maar aan de andere kant beter google desktop dan niets :)

succes

ps: als je jouw gmailtjes laat ophalen door mail op osx kan spotlight ook je gmailtjes doorzoeken :wink:

Is het dan toch m'n enthousistme geweest? =[ Ik heb het idee dat het sneller werkt dat Spotlight, maar dat kan natuurlijk ook aan de Mac liggen. Ik probeer de XP bak te mijden, maar soms moet je wel eens iets erop doen. Vooral mail dat erop binnenkomt.

Gmail binnehalen in Mail om het zoekbaar te maken is inderdaad een goede optie, dat ga ik zeker doen. Dank je.

[quote:859ab8431e="misterp"]google desktop zoekt niet zoals spotlight dat doet. ... De reden is dat ik het hele woord waarnaar ik zoek moet vermelden voordat ik juiste resultaten krijg --> doc is voor google anders dan document bijvoorbeeld. ..[/quote:859ab8431e]

probeeer eens yahoo toolbar dat schijnt wel te werken op die manier.

Overigens vind ik spotlight echt zwaar ruk. Het indexeert allerlei read-me’s en tutorials en weet ik wat. zeer iritatnt. Ik wil weer kunnen appletje-f en om een bestand te zoeken!

Dat zou geweldig zijn zonder spotlight zoeken het is nu een drama als je op een server moet zoeken..! Met elke update hoop ik weer dat het beter is geworden, maar dit blijkt tot nu toe een illusie. :cry:

Keep on dreaming

Heb laatste ook 's enkele testjes gedaan met allerlei desktop-search tooltjes onder windows. Wat ik wel het grootste euvel vond, was het in gebruik nemen van de search tool.

Onder OS X staat deze bij mij ingesteld onder ctrl-spatie. Dus ctrl-spatie, en zoek term intikken.
Bij de Windows tooltjes moest ik er bewust op klikken.

Gezien ik bij geen van allen zo’n sneltoets combinatie heb kunnen ontdekken, was dit voor mij de reden om ze niet te gebruiken.
Nog even afgezien van de snelheid.

[quote:8d0c844680="gretver"]Overigens vind ik spotlight echt zwaar ruk. Het indexeert allerlei read-me's en tutorials en weet ik wat. zeer iritatnt. Ik wil weer kunnen appletje-f en om een bestand te zoeken![/quote:8d0c844680] OS 10.3 gebruiken? :lol:

Er is nu ook een Spotlight voor Windows, Windows Desktop Search (WDS) kunt u naar vrijwel alles op uw computer zoeken - afspraken in uw agenda, e-mailberichten, foto's, documenten en nog veel meer. Zoeken op uw computer is nu net zo snel en eenvoudig als zoeken op het web. Gratis downdoad. :wink: