Google Earth en Display Eater

Ik ben bezig met een promotie filmpje van een product. Nu heb ik op het forum gelezen dat ik mijn scherm kan opnemen met Display Eater. Ik wil dus een filmpje maken van Google Earth. Uitzoemen van Zweden en inzoemen naar Friesland. Ik ben erg blij want dit is mij gelukt. Alleen heb ik het idee dat het nog beter kan aangezien het beeld een beetje hapert.

(vraag 1) Ik weet niet of mijn iBook G4 1,33 Ghz wel krachtig genoeg is om dit te doen?

(vraag 2) Zou ik bijvoorbeeld een vliegtuig kunnen plakken in het midden van de film die ik van Google Earth?

(vraag 3) Is het mogelijk om met iMovie HD twee beelden door elkaar te laten lopen?

Bij voorbaat dank.

1.) Ik heb dit ook geprobeerd met Snapz pro, een soortgelijk screencapture-programma, maar het werkt niet echt vloeiend; en ik heb een 1.8 Ghz. G5 met 1,5 Gb RAM. Op een G4 zal het dus helemaal moeizaam werken vrees ik.

2.) Vast wel. In FCP moet dit volgens mij kunnen.

3.) Weet ik niet precies. Misschien met een overgangseffect, maar ik denk dat je hier dat vliegtuigje voor ogen hebt. Dat gaat in iMovie bij mijn weten niet lukken, omdat je maar 1 videospoor tot je beschikking hebt.

succes ermee

in de quick manual staat dit : [quote:1fb38f283c]4. Limit FPS-- Movies are recorded at the max frames per second that your computer can get. You can choose to capture at lower frame rates by 'limiting' the fps that display eater captures at. If you want to limit the fps rate, check the checkbox, and put a number in the text field. I would experiment with the fps limiter to see what results you get.[/quote:1fb38f283c]

dus mij lijkt je veronderstelling juist te zijn.

probeer eens een andere computer, om het verschil te zien.

groeten
davedive

[quote:bfe580b5de="Gies"](vraag 2) Zou ik bijvoorbeeld een vliegtuig kunnen plakken in het midden van de film die ik van Google Earth?[/quote:bfe580b5de] Als het gewoon een plaatje is: ja... dat kan gewoon met QT Pro. Indien het een filmpje is: zie vraag 3.

[quote:bfe580b5de=“Gies”](vraag 3) Is het mogelijk om met iMovie HD twee beelden door elkaar te laten lopen?[/quote:bfe580b5de]
Yep… moet je wel een aparte filter voor kopen (Google op GeeThree).