Google Error > is dit op te lossen?

Als ik in mijn kleine google venstertje van Firefox en zoekterm typ dan krijg ik de laatste tijd standaard een Google Error.:

We’re sorry…

… but we can’t process your request right now. A computer virus or spyware application is sending us automated requests, and it appears that your computer or network has been infected.

We’ll restore your access as quickly as possible, so try again soon. In the meantime, you might want to run a virus checker or spyware remover to make sure that your computer is free of viruses and other spurious software.

We apologize for the inconvenience, and hope we’ll see you again on Google.
To continue searching, please type the characters you see below:

> Dan moet je dus vervolgens een aantal karakters van een bitmapje in tikken. Vaak na drie keer dat ingetikt te hebben geeft Google eindelijk de results.

Weet iemand wat hiertegen te doen is? Het lijkt mij sterk dat virus en of spyware progs bezit van mijn mac hebben genomen. Of is het een probleem wat bij google ligt?

Ik gebruik 10.3 en Firefox 1.5 plus een aantal extentions.

Het valt mij op dat sinds de 1.5 upgrade die meldingen er vaker zijn gekomen en zijn toegenomen tot dat het standaard bij elke zoekaanvraag te voorschijn komt. Dit is zoo irritant.

Dank, BR_76

Ik had het laatst ook eens gewoon vanuit Safari. Dodelijk irritant.

Heb je toevallig een ‘brakke’ Windows-bak op hetzelfde netwerk hangen? (Aan hetzelfde externe IP?)

De boodschap lijkt me vrij duidelijk. Ik denk dat je in eerste instantie eens bij je internet provider of systeembeheerder moet informeren.

Werkt google wel gewoon via google.com of google.nl?
Als het in Firefox niet werkt, werkt het op hetzelfde tijdstip via Safari dan wel?

Zo nee, dan ligt het probleem niet bij de versie van Firefox lijkt me.

Heb 2 macs, desktop en powerbook in netwerk hangen, beiden zelfde probleem.

Als ik gewoon naar de site surf, zowel .nl als com, heb ik er ook last van, hoewel niet zo consequent als dat ik zoekterm in kleine venster intik. In safari heb ik hetzelfde, maar kan niet 100% omdat ik het nu even test, niet mijn standaard browser.

Wat ik graag wil weten hoe google de aanvraag interpreteerd als zijnde automatic request van bv spyware. Dmv browser herkenning, of ip reeks? Dan is het nog wel op te lossen. Of zouden het bv de firefox extenties die niet betrouwbaar zijn?|

Of moet ik wel mijn mac virus - spyware vrij maken (hoewel ik niet 1, 2, 3 zou weten hoe…)?

Anyway hoe ik dit kan verhelpen want effen googlen is er niet meer bij op deze manier.

Google heeft een soortgelijk iets ingebouwd voor dat virus (santyvirus) wat phpBB forums hacked. Als je dan op bepaalde woorden zoekt (wat dat virus ook deed) krijg je een soortgelijke melding (Ik geloof dat dat virus op "Powered by phpBB" zocht).

Maar wel raar dat jij dat vaak krijgt, heb je een dynamisch ip adres? Dan zou ik je ip-adres vrijgeven en een nieuwe ‘aanvragen’. (hoe is een beetje afhankelijk van je situatie)

Tevens schijnt Google een database te hebben met ip’s, een blacklist.

Heb eens even voor je gegoogled (heb gelukkig zelf nog geen probleem daarmee), en de volgende site voor je gevonden: [url=http://www.emailbattles.com/archive/battles/virus_aacdehdcic_ei/]klik hier[/url]

Thanks voor de info, dat verklaard al meer. Dat van die worm was ik idd ook al tegengekomen.

Buzz_D
Weet je wat de definitie is van “allinurl:” in de info in je link? Is dat zo’n link:www.jousite.nl command of valt daar ook onder alles wat tussen aanhalingstekens staat. Dat gebruik namelijk wel veel, als ik op exacte combinatie wil zoeken, bv “voornaam achternaam”

@GHB:
heb (vogens mij) een vast adres; zit op kabel achter proxy van provider.

Ik heb de laatste tijd hetzelfde probleem. Er zijn twee zaken die er mogelijk invloed op hebben bij mij. De provider; tot nu toe had ik het alleen bij Chello en niet bij Tiscali. Openstaande software, ik heb de laatste tijd vaak Bittorrent aan, misschien heeft dat er invloed op? In ieder geval een heel vervelend probleem.