google naar index laten gaan!

Ik heb een tijdje geleden een website gemaakt: www.v-visuals.be - Dit is een forward van: http://users.skynet.be/jeroen.vanvaerenbergh/vvisuals/

Nu hou ik me wat bezig om bezoekers te krijgen via google. Als je op google intypt “websites cd-rom’s” (enkel die combinatie en zndr aanhalingstekens natuurlijk) dan sta ik op de eerste plaats en wanneer je klikt kom je netjes op de site terecht.

Maar als je typt “grafische en digitale media artevelde” dan vind je me op de 7de plaats, en als hier dan verder klikt dan kom je op de content-pagina terecht. Spijtig genoeg zonder de andere frames.

Hoe kan ik dit oplossen???

Oplossing: geen frames gebruiken Workaround: met een javascript op body OnLoad="" kijken of de pagina in een frame zet, zo niet redirecten naar de HTML pagina met de frame opmaak.

precies, geen frames gebruiken is de beste methode, een voorbeeld hoe je het met javascript kan oplossen op [url]http://searchenginewatch.com/webmasters/article.php/2167901[/url] bij example 4. Nadeel is dat je backbutton dan niet perfect meer werkt (2x indrukken om 1 pagina terug te gaan).

Met gebruik van CSS moet het mogelijk zijn dezelfde layout zonder frames te krijgen.

Wat je ook kunt doen is in de root van je webdirectory een bestandje plaatsen dat 'robots.txt' heet. Daarin zet je de volgende code: [code:1:017021d512]User-agent: * #direct to all spiders Disallow: /images Disallow: mijnpagina.htm[/code:1:017021d512] Hiermee kun je ervoor zorgen dat bepaalde directories/bestanden niet worden geindexeerd door zoekmachines. Zo kun je er dus voor zorgen dat alleen de index-pagina wordt geindexeerd.

Flauwe en onnozele oplossing. [b:2ca05ed5ea]Content is king[/b:2ca05ed5ea]. Door het blokkeren van pagina's waar juist de content op staat schiet je uiteraard niks op. Het enige wat Google dan nog mag indexeren is dus de indexpagina, maar hier staat alleen in hoe de frame opbouw van de pagina is.

idd! Ik heb dus voorlopig voor de redirect met javascript gekozen, om het even snel en handig aan te passen. Een volgende versie komt dan volledig in css.

Bedankt allen!!!